.

Beantwoord

Waarom klopt het aantal belminuten in Mijn Simyo klopt niet met de daadwerkelijk gebelde minuten?

  • 8 January 2016
  • 6 reacties
  • 136 Bekeken

Hallo,

In Mijn Simyo zie ik dat er vandaag (8 januari) 41 belminuten geregistreerd zijn, allemaal binnen mijn bundel.
Helaas klopt dit niet met de minuten die ik daadwerkelijk gebeld heb, namelijk een gesprek van 4 minuten, een gesprek van 15 minuten (naar een 0900-nummer waarvoor de "reguliere belkosten" gelden) en een gesprek van 7 minuten. Al deze gesprekken heb ik naar hele minuten (omhoog) afgerond.
Volgens mij is dit in totaal nog steeds 26 minuten en geen 41 minuten. Toch lijkt het erop dat het gesprek van 15 minuten dubbel op het overzicht verschenen is.

Dit klopt niet volgens mij, dus kan dit rechtgezet worden? Alvast bedankt voor een reactie.
icon

Beste antwoord door Estelle 9 January 2016, 12:56

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 2
Badge +5
Hoi MWoud,

Welkom op het Simyo Forum!

Jammer dat je het idee hebt dat jouw verbruikskosten niet kloppen 😞. Dit heb ik even voor je gecheckt. Ik zie dat je een aantal keer met een 0900-nummer gebeld hebt. De kosten hiervan hoor je aan het begin van het gesprek. Als je met een mobiele telefoon naar een 0900-nummer belt, worden hier vrijwel altijd extra kosten voor gerekend. Vaak hoor je dan ook "de tarieven vind je op de website van je mobiele aanbieder". In jouw geval vind je op deze pagina de tarieven.

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,
Estelle
Hoi Estelle,

Bedankt voor je reactie. Ik heb op de pagina gekeken en daar lees ik dat bij 0900-nummers staat "Kosten servicenummer + Normale verbruikskosten" met daarbij dat "normale verbruikskosten" binnen mijn bundel gerekend worden (dat is ook gebeurd).
Wat ik alleen nog niet begrijp, is waarom er nog extra kosten voor het servicenummer zijn gerekend, omdat aan het begin van het gesprek werd vermeld "Voor dit informatienummer betaalt u de gebruikelijke belkosten". Hieruit begrijp ik dat er geen extra kosten bovenop de "normale verbruikskosten" (belminuten) komen, maar het lijkt alsof dit toch gebeurd is.

Zou je me hierover nog wat meer duidelijkheid kunnen geven? Alvast bedankt!

Groet,
MWoud
Je betaald het standaard tarief voor het bellen met een 0900 nummer + je gebruikelijke belkosten. Dat is wat zij bedoelen met de mededeling. Je zou bij de eigenaar van dit nummer kunnen klagen over de onduidelijkheid hiervan.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi MWoud,

Wat Raytje zegt, klopt inderdaad. Misschien kun je op de website van de eigenaar meer over de tarieven lezen. Hier kan ik je verder niet over informeren. Sorry 😞.

Laat je me even weten of je hier verder verder nog vragen over hebt?

Groetjes,
Estelle
Hoi Raytje en Estelle,

Bedankt voor het meedenken, ik heb op de website gekeken en daar staat het (vind ik nog steeds) erg onduidelijk. Ik ga hierover contact met ze opnemen.

Groet,
MWoud
Reputatie 2
Badge +5
Hoi MWoud,

We denken graag met je mee. Ik hoop dat je meer duidelijkheid krijgt als je ze hebt gesproken :)

Groetjes, Angelica

Reageer