.

Beantwoord

Waarom is mijn telefoon geblokkeerd vanwege verbruik?

  • 23 September 2023
  • 1 reactie
  • 30 Bekeken

Badge

Mijn telefoon is geblokkeerd. Te veel verbruikt volgens Simyo. Echter, mijn telefoon is de laatste dagen niet eens aan geweest en mobiele data is uitgeschakeld. Ik gebruik mijn tekefoon nauwelijks! Graag uw uitleg. 
Hartelijke groet,

MJ

icon

Beste antwoord door Amy 25 September 2023, 10:35

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ootje,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt! 

Een toestel verbruikt altijd internet. Ook als je zelf niet actief gebruik maakt van het toestel. Denk bijvoorbeeld aan een update of een app die op de achtergrond nog aanstaat. Bedoel je dat het toestel op het moment van verbruik was uitgeschakeld? Het is technisch gezien niet mogelijk dat er internet wordt verbruikt als het toestel is uitgeschakeld. 

Zolang het internet op de simkaart nog aanstaat kan het altijd voorkomen dat er internet wordt verbruikt. Om extra kosten te voorkomen sturen wij altijd twee waarschuwing sms'jes. Één bij 80% verbruik en één bij 100% verbruik van de internetbundel. Ik kan me voorstellen dat als je het toestel een tijdje niet hebt gebruikt je deze sms'jes over het hoofd hebt gezien. Als er na het ontvangen van deze waarschuwingen geen actie wordt ondernomen betaal je het buitenbundel tarief van €0,15 per MB aangezien wij geen datalimiet hebben. Om het beste uit de bundel te halen deel ik graag de volgende pagina met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer