.

Beantwoord

Waarom hoge kosten terwijl we gewoon thuis zijn?

  • 6 January 2024
  • 5 reacties
  • 47 Bekeken

Vanochtend het bericht dat mijn zoontje buiten de bundel internet zou hebben gebruikt. Een bedrag van 225 euro!! Terwijl hij thuis was met Wifi verbinding!!   Hoe kan dit? Ben echt radeloos.. heeft het te maken met nieuwe iPhone?? 

icon

Beste antwoord door Amy 8 January 2024, 10:46

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7

@Bouncer Simyo is niet ideaal, zelfs verre van, voor kinderen…. Iets met de 80% en 100% waarschuwingssmsjes die niet of verkeerd word geïnterpreteerd. De simkaart heeft data geregistreerd. Hier is niets aan te doen. Er zijn heel veel mogelijke oorzaken bedenkbaar, zoals een instabiele WiFi verbinding, waardoor, als je WiFi Assistentie aan hebt staan, de 4G verbinding ‘hulp’ gaat bieden. Etc etc etc etc…..

Maandag zal een Moderator reageren op je topic met het verzaak haar een PB te sturen met persoonlijke gegevens om met je mee te kijken en wellicht/hopelijk met een coulance voorstel komen.

Succes.

Dank voor je bericht Rick. Ik hoop het echt…Ongelofelijk dat dit kan terwijl je gewoon thuis bent. Heb thuis internet van KPN waar ik voor betaal en dan nog deze rekening er bij terwijl je er van uit gaat dat je Wifi in huis hebt.. 

Reputatie 5
Badge +3

@Bouncer Ik ben het helemaal eens met wat @RicoK schrijft: Simyo is niet ideaal, zelfs verre van, voor kinderen….

Ieder zijn/haar eigen keuze natuurlijk, maar ik zelf zou nóóit Simyo aanschaffen voor kinderen. Dat is gewoon veel te tricky. Sterker nog: mijn abo loopt nog 11 maanden en als ná deze contractperiode er nog steeds niet een dataplafond of -bescherming is bij Simyo, ga ik overstappen. Een alternatief (ook via het netwerk van kpn) heb ik al gevonden.

Reputatie 7

@Katana @Bouncer Ik zit met mijn beide kinderen al vele jaren bij Simyo, vanaf hun basisschool. Ik heb ze beiden goed geïnstrueerd, uitgelegd, waar ze op moeten letten. Dit is altijd op een enkel klein slippertje na, goed gegaan, maar ik kon dit nog net op tijd opvangen door extra MB’s bij te kopen.

Tip/advies, ga met je kinderen in overleg, wijs ze op de ‘gevaren’.

Maar deze maand gaan wij met ons drieën weg bij Simyo 😁.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Bouncer,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken. Wat @RicoK zegt klopt inderdaad, de Wifi-assistentie staat vaak standaard ingeschakeld in een toestel en hiermee heeft het toestel toestemming om automatisch over te schakelen naar het 4G netwerk als de Wifi-verbinding zwak is of tussendoor even wegvalt. Je kan de Wifi-assistentie eventueel uitschakelen via de instellingen van het toestel zelf. 

Het klopt ook dat wij waarschuwing sms'jes versturen om extra kosten te voorkomen. Als er na het ontvangen van deze waarschuwingen geen actie wordt ondernomen door het internet bijvoorbeeld uit te schakelen of extra MB bij te kopen betaal je het buiten bundel tarief van €0,15 per MB. Om het beste uit de bundel te halen deel ik graag de volgende pagina met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag wat er mogelijk is wat betreft de gemaakte kosten. 

Bedankt voor jullie reacties @Katana en @RicoK!

Groetjes,
Amy

Reageer