.

Beantwoord

Waarom heb ik zo'n hoge rekening?

  • 18 February 2016
  • 7 reacties
  • 169 Bekeken

Ik heb een Sim Only abbonement van 12 euro in de maand (750mb internet)
Normaal heb ik hier genoeg aan. Nu had ik problemen met mijn WIFI en schakelde mijn telefoon steeds ongevraagd over op mijn 3g verbinding. Dit is blijkbaar enorm vaak gebeurd. Ik had nu dan ook een telefoonrekening van 105,05 euro(!)
Ik baal hier erg van..
Ik kreeg van jullie wel een SMS dat mijn internetbundel op was. Ik ben toen erg zuinig gaan doen maar (Ik weet niet hoe) ben er toch behoorlijk boven gekomen.
Waarom is er geen optie dat je in kan stellen dat je een waarschuwing krijgt als je boven een bepaald MB's boven je bundel zit? Dit om dit soort extreme bedragen te voorkomen.
Ik was ter goeder trouw, oplettend en toch kan me dit gebeuren blijkbaar. Dit vind ik niet erg klantvriendelijk.
icon

Beste antwoord door Sean 19 February 2016, 10:46

Bekijk originele reactie

7 reacties

Je hebt 2 waarschuwingssms gehad bij 80 en 100%. Het is aan jou welke keuze je maakt. Extra MB's 500 à €5.00 dat is voordeliger dan pay per MB of internet uit op mijn simyo. Dat zijn de keuzes....
Beste Marsan,

Ik ben net als jou ook een klant en zou ook balen van zo'n hoge rekening. Maar om nou Simyo de schuld te geven klopt niet.

Je schrijft dat je problemen had met je Wifi en je telefoon daarom ongewild naar je 3G verbinding ging. Dat kun je voorkomen door 3G uit te schakelen zodra je op Wifi zit. Bij het wegvallen van je Wifi schakelt je telefoon dan ook niet over. Daar kan Simyo niks aan doen dus.

Je schrijft dat je een bericht kreeg dat je bundel op was en dat erg zuinig ging doen. Op dat moment had je MB's bij kunnen kopen. 5 euro voor 500 MB. Buiten de bundel kosten zijn vele malen hoger dan binnen je bundel, namelijk 15 cent per MB. Met deze kosten ben je immers zelf akkoord gegaan op het moment dat je klant werd. Ook ben je als klant zelf verantwoordelijk voor het verbruik. Het door blijven gaan ondanks dat je bundel op was is ook iets waar Simyo niks aan kan doen. Je bent immers zelf door gegaan op je 3G verbinding ondanks de waarschuwing dat je bundel op was.

Simyo heeft zich dus aan de verplichtingen gehouden door je te attenderen. Misschien dat ze je nu nog tegemoet willen komen maar dat is geen garantie.

Leuk is anders, dat begrijp ik maar wat er niet klantvriendelijk aan is omdat je zelf de keuze hebt gemaakt om door te blijven internetten buiten je bundel, dat begrijp ik niet.

Dus neem mijn advies ter harte en zet 3G uit als je op Wifi zit. Neem de maatregel, zoals bijkopen van MB's, als je de berichten krijgt dat je bundel op is. Daarmee kun je zelf al veel ellende, zoals hoge rekeningen, voorkomen.
Daarbij is het zo dat simyo met een vertraging werkt en dus dat jij het wilt instellen op welke hoogte je een waarschuwing krijgt daar heb je in mijn ogen niet veel aan. Een hogere rekening is nooit leuk.

Simyo krijgt de gegevens met vertraging van kpn en worden dan nog verwerkt.

De sms is in realtime.
Ik ben het gedeeltelijk met jullie eens maar jullie redeneren veel vanuit de Simyo kant.
Dat bijvoorbeeld Simyo met een vertraging werkt. Daar hoef ik als cliënt niets mee van doen te hebben. Wellicht kunnen ze afspraken maken/afdwingen? Andere manieren bedenken etc. Ik kan me niet voorstellen dat hier geen oplossing voor te bedenken is. Technisch is het vast mogelijk om een alert in te stellen. En al zou het 1 of 2 dagen later zijn dan is dit nog prima.

De optie voor bijkopen lijkt me een erg mooie optie en had ik graag gebruik van willen maken. Ik wist serieus niet eens dat dit mogelijk was. Naar mijn idee wordt deze mooie optie niet heel duidelijk gecommuniceerd. Nu ik weet dat het er is en goed zoeken heb ik het weten te vinden.
Dit was echter een zeer dure les voor mij.
Zoals Friesian zei: De sms is realtime, de standen op je Mijn Simyo / App niet.

Onze reacties zijn gebaseerd op het feit dat je bepaalde keuzes hebt gemaakt en nu die vervelend uitpakken is het de provider die niet klantvriendelijk is. Dat heeft niks met redeneren vanuit SImyo te maken.

Als ik als klant een verkeerde keuze zou maken leg ik de schuld bij mezelf. Mocht de provider, in dit geval Simyo, zeggen dat een foutje maken kan en ze compenseren mij, dan ben ik blij. Is dat niet het geval dan is dat mijn eigen schuld.
Ik zie al wat het probleem is: (alhoewel ik absoluut niet claim dat dit de intentie is van Simyo of de telefoonproviders of zij hier wat aan kunnen doen)

http://viraltrend.nl/telecombedrijven-zijn-pisnijdig-dat-we-je-deze-truc-vertellen-probeer-het-zelf-en-bespaar-honderden-euros/

Dit is dus exact wat ik had..
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Marsan,

Welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend om te lezen dat je ongemerkt zulke hoge kosten hebt gemaakt. Het gebeurt jammer genoeg vaker dat klanten onbewust MB's verbruiken dankzij de WiFi Assist-functie. Op ons forum is hierover ook een topic aangemaakt om onze klanten hiervoor te waarschuwen.

Wij proberen te voorkomen dat onze klanten hoge rekeningen krijgen door een waarschuwingsbericht te sturen wanneer de internetbundel voor 80% en 100% is verbruikt. Daarna is het aan de klant om MB's bij te kopen of niet. Het instellen van een waarschuwing bij een bepaald buitenbundelbedrag is helaas niet mogelijk.

Ik wil je net als Raytje adviseren om in het vervolg 3g uit te zetten wanneer je verbruik maakt van WiFi. Zo weet je zeker dat je niet ongemerkt MB's verbruikt.

Laat je het weten als je hier verder nog vragen over hebt?

Groetjes,
Sean

@Raytje en Friesian bedankt voor jullie hulp!

Reageer