Skip to main content
antwoord

Waarom heb ik onverwacht een hoge factuur?

• October 1, 2025
  • 3 reacties
  • 61 Bekeken

Ik maak de overstap van abonnement, voor een nieuwe telefoon. Maar dat is vertraagd en staat nu op 8 okt ingang. Vandaag verwacht ik (1 oktober) mijn nieuwe bundel, maar kreeg ineens eerst sms dat bundel 80% op was, toen na 6 min voor 100% op. Onderweg naar huis ineens dat ik hoge kosten maakte en dat ze mn simkaart blokkeerde en toen keek ik net thuis naar factuur en zie ik een bedrag van €2000 + euro staan.

Ik heb alleen 5G gebruikt tijdens mijn heenreis kantoor, kort tijdens een wandeling en terugreis. En tijdens die reis terug werd ik al geblokkeerd, terwijl ik vrijwel niks had gedaan. 

Ook is het altijd GB’s die gebruikt zouden zijn onmogelijk hoog. Dat krijg je denk ik niet eens voor elkaar als je een video zou streamen voor zeg 12 uur lang. Ik wil graag zsm meer informatie, maar jullie reageren niet meer op whatsapp en tja, bellen. Dat gaat wat lastig nu. 

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@SabinePastoor,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier van bent geschrokken en vragen over hebt! 

Ik raad aan om de reactie van mijn collega waar je vanochtend mee hebt gesproken even af te wachten en het contact via 1 kanaal te laten verlopen om enige verwarring te voorkomen. Hopelijk wordt het snel voor je opgelost! 

Bedankt voor je reactie ​@JanD

Groetjes,
Amy

3 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • October 2, 2025

Beste ​@SabinePastoor zet als 1e dataplafond aan, kost €0,50 per maand en gaat dan per de 1e van de komende maand in.

Bij een Android telefoon kun je meteen al een dataplafond en -blokkade instellen, dan ben je voor de rest van de maand oktober ook beveiligd.

Op app-niveau kun je zien waar de data aan verstookt is en daar maatregelen op nemen.

Ik heb alleen 5G gebruikt

Dat is juiste het duurste deel als je buiten je bundel bent. Alternatief is wifi.

Hieronder de contactmodelijkhedeb met Simyo:

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

• auteur
  • Beginner
  • October 2, 2025

Dank voor je reactie ​@JanD, maar een dataplafond instellen is momenteel zinloos. Ik stap namelijk over en dat is waarschijnlijk ook deels de oorzaak van dit probleem. Heb vanochtend met Simyo gebeld en ze zijn het aan het uitzoeken. 

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • October 3, 2025

Hoi ​@SabinePastoor,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier van bent geschrokken en vragen over hebt! 

Ik raad aan om de reactie van mijn collega waar je vanochtend mee hebt gesproken even af te wachten en het contact via 1 kanaal te laten verlopen om enige verwarring te voorkomen. Hopelijk wordt het snel voor je opgelost! 

Bedankt voor je reactie ​@JanD

Groetjes,
Amy