Skip to main content
Vraag

Waarom heb ik kosten voor bellen naar buitenland?

• January 5, 2026
  • 13 reacties
  • 107 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb niet gebeld naar het buitenland, hoe kan het dat ik er dan toch voor moet betalen? Wat is de oplossing?

13 reacties

JanD
  • January 6, 2026

Beste ​@Anoniem14 kun je wat specifieker zijn?

Welk nummer is je berekend in het buitenland en voor hoeveel?

Op welke datum en op welk tijdstip?

Dit kun je gemakkelijk zien in de app en daar eventueel een screenshot van plaatsen.

Kan iemand anders binnen jouw huishouden of derden jouw telefoon gebruikt hebben?

De oplossing is in 1e instantie gewoon betalen.

Voor de 2e oplossing kun je via de bekende kanalen contact opnemen met de helpdesk van Simyo of de reactie hier van een moderator afwachten.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • January 6, 2026

Hoi ​@Anoniem14,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je zelf niet hebt gebeld naar het buitenland! 

Ik zie dat dit om een nummer naar België zou gaan. Heb je wellicht een typ fout gemaakt vanwege het bellen naar een ander nummer? Het is een gesprek van 4 januari om 11:56. Zie je hier niets van terug in je oproepenlijst?

Ik hoor het graag van je.

Bedankt voor je reactie ​@JanD!

Groetjes,
Amy

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • January 6, 2026

Nee, het was geen type fout, nummer stond op telefoon, gewoon aangeklikt. Telefoon was gewoon in Nederland. Bijna 5 km van mij vandaan. Standaard telefoon van wie ik gebeld had doet het niet goed, verbinding valt steeds weg. Dus met een andere telefoon geprobeerd. Van zijn vriendin.

JanD
  • January 6, 2026

Beste ​@Anoniem14 bellen vanuit NL naar een ander land binnen de EU kost geld en valt niet onder de bundel.

Friesian
  • Forum Expert
  • January 7, 2026

Beste ​@Anoniem14 kun je wat specifieker zijn?

Welk nummer is je berekend in het buitenland en voor hoeveel?

Op welke datum en op welk tijdstip?

Dit kun je gemakkelijk zien in de app en daar eventueel een screenshot van plaatsen.

Kan iemand anders binnen jouw huishouden of derden jouw telefoon gebruikt hebben?

De oplossing is in 1e instantie gewoon betalen.

Voor de 2e oplossing kun je via de bekende kanalen contact opnemen met de helpdesk van Simyo of de reactie hier van een moderator afwachten.

Morgen ​@Anoniem14 .

Kleine maar belangrijke tip mijnerzijds. Plaats je een screenshot hou dan in gedachten om persoonlijke gegevens onzichtbaar te maken. 

JanD
  • January 7, 2026

Mijn vraag is niet meer van toepassing ​@Friesian omdat ​@Amy de vraag al beantwoord heeft.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • January 7, 2026

Hoi ​@Anoniem14,

Bedankt voor je reactie. Het spijt me maar ik begrijp niet zo goed wat je precies bedoeld met '’nummer stond op telefoon, gewoon aangeklikt'’. Zou je dit verder kunnen toelichten?

Ik zie dat je van ​@JanD al het juiste antwoord had gekregen dat bellen vanuit Nederland naar het buitenland niet binnen de bundel valt. 

Ik hoor het graag van je zodat we samen tot een oplossing kunnen komen 😊.

Groetjes,
Amy

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • January 7, 2026

Als je iemand belt, kan je gewoon het nummer aanklikken in de bellijst. Ik heb niet naar het buitenland gebeld, persoon en telefoon waren in Nederland. Dat van @JanD wist ik al. Verkeerd gedrukt, duurde 7 seconden, kreeg voicemail, niet ingesproken en opgehangen. Dus wat is de oplossing?

Friesian
  • Forum Expert
  • January 7, 2026

Hoi ​@Anoniem14 

Even ter controle een gedachte. 

Wanneer je belt naar een in  Nederland zijnde Belgisch mobiel nummer, dus bijvoorbeeld +3145678910, dat bij jou in je telefoon logboek, contactenlijst staat dan is dat buiten je bundel.

Je vorige reactie was voor mij al duidelijk Anoniem, ik begreep dat het je contactenlijst betrof. 

JanD
  • January 8, 2026

Het landnummer van België is +32 ​@Friesian .

Ook al is de Belg in NL, je belt wel naar een buitenlands nummer ​@Anoniem14 

Friesian
  • Forum Expert
  • January 8, 2026

Het landnummer van België is +32@Friesian .

Ook al is de Belg in NL, je belt wel naar een buitenlands nummer ​@Anoniem14 

Bedankt voor je correctie ​@JanD en dat is precies wat ik ook wil aangeven. 👍

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • January 8, 2026

Hoi ​@Anoniem14,

Bedankt voor je reactie. Aha, als ik het goed begrijp was de persoon met een Belgisch nummer in Nederland en dacht je dat dit binnen de bundel zou vallen. Dat is inderdaad niet het geval zoals ​@JanD aangeeft! 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag even met je mee.

Groetjes,
Amy

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • January 8, 2026

Als je iemand belt, kan je gewoon het nummer aanklikken in de bellijst. Ik heb niet naar het buitenland gebeld, persoon en telefoon waren in Nederland. Dat van @JanD wist ik al. Verkeerd gedrukt, duurde 7 seconden, kreeg voicemail, niet ingesproken en opgehangen. Dus wat is de oplossing?

Het gaat niet om de locatie van het toestel. Als dat toestel een Belgisch nummer heeft, dan betaal jij voor een verbinding naar de Belgische provider waar dit nummer bij hoort. Indien die mobiel dan weer in Nederland is, dan zet die provider weer een verbinding met het toestel in Nederland op.

Binnen de EU heb je bij Simyo geen kosten om gebeld te worden als jij in zo'n zone 1 land bent, maar buiten de zone 1 landen betaal je om gebeld te worden precies om dan weer zo'n verbinding tussen de provider (Simyo) en de daadwerkelijke locatie van de mobiel (jouw toestel in het verre buitenland) te bekostigen. De gene die jouw belt betaalt voor de verbinding naar Simyo.

Dat je 7 seconde een verbinding met een voicemail hebt, is voor Simyo niet te onderscheiden. Die ziet dat er iets of iemand de verbinding aanneemt en dat kost geld.