.

Beantwoord

Waarom heb ik kosten buiten bundel als ik binnen mijn bundel blijf?

  • 23 July 2016
  • 5 reacties
  • 199 Bekeken

Badge
ik heb al jaren Simyo en betaal 6,99 voor mijn 300 minuten abonnement.

maar nu merkte ik ineens dat ik een 'buiten de bundel boete' moet betalen iedere keer dat ik boven 200 zit. en niet 300??


op mijn simyo staat dat ik 300 heb !!


waarom moet ik vergoedingen betalen als ik nog onder de 300 ben ?
icon

Beste antwoord door Angela 25 July 2016, 12:23

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Ben je misschien in het buitenland geweest? Buitenlandse minuten en smsjes gaan niet vanuit je bundel, maar worden achteraf in rekening gebracht.
Badge
ik ben niet DIT jaar in het buitenland geweest. en Simyo hooftpagina laat zien dat ik 300 minuten heb.
maar als ik naaar de Simyo verbruik, pagina. zie ik een LIJN staan van 200, niet 300 minuten.
Dus die fout ligt bij simyo,niet bij mij.
.
ik ben 2 x afgelopen jaar een beetje boven de 200 minuten geweest.
maar aangezien HIJ mijn limiet ziet als 200,inplaats van de echte limiet. van 300. moet ik iedere keer dokken. omdat het bij jullie servers niet op orde is. 😞


Op de ene pagina zegt ie dat ik 300 heb.l
De andere pagina zegt 200
Dat staat ook in mijn plaatjes . in mijn verbruik pagina word fout een boete gegeven als ik net over de 200 ben.
Badge
links boven op plaatje 1. zie je mijn ware nummer (300) .>>
En op plaartje 2. zie je dat de STREEP op 200 staaat, en niet op 300 (wat het hoort te zijn)
Heb je misschien nummers gebeld die niet uit de bundel verrekend worden zoals een 0900 nummer bijvoorbeeld?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi SnowWolfX,

Welkom op het Simyo Forum.

Allereerst zal je gezien hebben dat ik 1 plaatje verwijderd heb uit je bericht. Dit heb ik gedaan omdat jouw 06-nummer op 1 plaatjes te zien was. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat alle forumleden en bezoekers van het forum jouw privégegevens in kunnen zien. Natuurlijk heb ik het plaatje eerst goed bekeken voordat ik deze weggehaald heb :)

Ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten waarom je ineens extra kosten maakt, terwijl je volgens het overzicht nog minuten over hebt. Het is niet onze bedoeling om je in verwarring te brengen. Sorry dat dit nu wel het geval is.

Op het 2e plaatje (degene die ik netjes heb laten staan :)), zie je dat de grafiek netjes doorloopt tot de 300 minuten. Je hebt dit aantal eigenlijk nog nooit gehaald, vandaar dat de balkjes niet helemaal tot dit lijntje komen. Het klopt dat je in het afgelopen half jaar 2 keer boven de 200 minuten uitgekomen bent. Hier zitten echter geen kosten aan gekoppeld, omdat jij inderdaad 300 minuten hebt. Ook volgens onze systemen.

Raytje zit in dit geval helemaal juist met zijn vraag. Je hebt zowel in december 2015 als in juni 2016 gebeld met een 0900-nummer. De kosten voor dit nummer worden in 2 delen opgedeeld. Je betaalt namelijk de verkeerskosten en de servicekosten. Tegenwoordig is het mooi geregeld, en gaan de verkeerskosten van je belbundel af. Bel je dus 2 minuten met zo'n nummer, dan gaan er 2 minuten van je belbundel af in plaats van dat deze buiten de bundel berekend worden.

De servicekosten zijn de kosten die door het 0900-nummer apart in rekening gebracht worden. Vaak hoor je aan het begin van zo'n gesprek dat het je een x-aantal cent per gesprek/minuut kost, plus de "gebruikelijke belkosten". Dat laatst zijn dus je belminuten maar het 1e bedrag wordt extra afgerekend en dragen wij af aan het 0900-nummer waar je naartoe hebt gebeld. Gelukkig gaat het om kleinere bedragen 🙂 Je kunt dit ook allemaal terugvinden op de specificatie van je factuur. Deze kun je via Mijn Simyo > Facturen downloaden.

Wil je laten weten of je nu wat beter begrijpt waar deze kosten aan gemaakt zijn?

@RicoK & Raytje, heel erg bedankt voor jullie bijdrage.

Groetjes,
Angela

Reageer