Skip to main content
antwoord

Waarom heb ik ineens extreem hoge kosten?

• September 18, 2025
  • 1 reactie
  • 55 Bekeken

Ik ben al een paar jaar klant bij jullie maar schrik hier heel erg van. Op mijn verbruik zag ik in eerste instantie ik dat ik 144mb over mijn 40.000mb heb verbruikt en nu 3.240mb en staan er ineens honderden euro's open..  Ik ben gewoon thuis, wat gaat er mis? Ik zie dat vanaf 08.09u er kosten gemaakt worden maar dat kan helemaal niet ik ben namelijk al verbonden met mijn wifi netwerk.
Ik kom normaal zelden in de buurt mijn limiet. (In juli 9.819mb en augustus 6.478 verbruikt)
Op de Simyo app (Overzicht) staat een dat het om een bedrag van €254,91 gaat maar als ik inlog op de website zelfs €464,48.. 

Bij deze wil ik om coulance vragen voor dit bedrag. 

Ik lees online dezelfde ervaring op jullie forum: https://forum.simyo.nl/factuur-en-betalen-65/ik-heb-een-hoge-rekening-door-buiten-bundel-internet-gebruik-wat-kan-ik-hieraan-doen-38283
en https://forum.simyo.nl/internet-4g-en-5g-62/extreem-data-verbruik-hoe-kan-dat-48357?tid=48357&fid=62
en https://forum.simyo.nl/factuur-en-betalen-65/onverklaarbaar-hoog-datagebruik-50074

Met vriendelijke groet,

Chris

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@chrisc,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken! 

Om extra kosten te voorkomen sturen wij altijd twee waarschuwing sms'jes. Één bij 80% verbruik van de internetbundel en één als de internetbundel helemaal is verbruikt. Als er geen actie wordt ondernomen na het ontvangen van deze waarschuwing sms'jes en er wordt internet verbruik geregistreerd wordt het buiten bundel tarief van €0,15 per MB in rekening gebracht. Ik raad ook aan om in het vervolg een dataplafond in te schakelen, zo voorkom je extra kosten buiten de bundel als je internetbundel op is.

Als de Wifi-assistentie aanstaat in jouw telefoon dan heeft het netwerk toestemming om over te schakelen naar het 4G netwerk op het moment dat de Wifi verbinding zwakker is of tussendoor even wegvalt. Dit is een instelling die vaak ingeschakeld is via de instellingen van de telefoon zelf. 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag wat we voor je kunnen betekenen in de gemaakte kosten. 

Groetjes,
Amy

1 reactie

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • September 18, 2025

Hoi ​@chrisc,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken! 

Om extra kosten te voorkomen sturen wij altijd twee waarschuwing sms'jes. Één bij 80% verbruik van de internetbundel en één als de internetbundel helemaal is verbruikt. Als er geen actie wordt ondernomen na het ontvangen van deze waarschuwing sms'jes en er wordt internet verbruik geregistreerd wordt het buiten bundel tarief van €0,15 per MB in rekening gebracht. Ik raad ook aan om in het vervolg een dataplafond in te schakelen, zo voorkom je extra kosten buiten de bundel als je internetbundel op is.

Als de Wifi-assistentie aanstaat in jouw telefoon dan heeft het netwerk toestemming om over te schakelen naar het 4G netwerk op het moment dat de Wifi verbinding zwakker is of tussendoor even wegvalt. Dit is een instelling die vaak ingeschakeld is via de instellingen van de telefoon zelf. 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag wat we voor je kunnen betekenen in de gemaakte kosten. 

Groetjes,
Amy