.

Beantwoord

Waarom heb ik een hoge eerste factuur ?

  • 3 December 2014
  • 7 reacties
  • 379 Bekeken

Ik heb een te hoge eerste factuur. Ik weet dat dat normaal zou moeten zijn, maar ben het toch niet met alles eens.
Er staat dat ik abonnementskosten heb van 16 euro per maand. Terwijl ik een abonnement heb afgesloten van 14,50 euro per maand.
Daarnaast heb ik verbruikkosten van 15,89 euro, maar ik ben niet over mijn abonnement heen gegaan. Dus waar komen die kosten dan vandaan?

Mijn klant nummer is 1464746
icon

Beste antwoord door Ali 4 December 2014, 12:30

Bekijk originele reactie

7 reacties

Wanneer is het abbo gestart, welke datum? Naar rato berekend wellicht?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Tamarad,

Welkom op het forum, leuk dat je hier komt met je vraag.

Ik heb je factuur bekeken en is inderdaad vrij hoog door de verbruikskosten van € 15,89.

Je nummer is op 31 oktober overgezet naar Simyo. Voor die ene dag had je de beschikking over 10 minuten of sms'jes. Dit is naar rato berekend.

Ik zie dat je op die dag een gesprek had van bijna een uur. Tien minuten zijn verrekend met je bundel, de rest viel buiten de bundel tegen het tarief van €0,31 per minuut.

Heb je al in het logboek je telefoon gekeken of je het gesprek terugziet?


Friesian, bedankt voor het meedenken.
Bedankt voor uw reactie. Ik ben het er niet mee eens maar ik denk niet dat ik er iets aan kan doen aangezien het jullie procedure is. Dus als ik op 1 november een uur had gebelt, had het dan wel onder al mijn belminuten gevallen? Misschien is het een idee om dit aan volgende klanten beter te informeren?!

Jammer van die hoge rekening.
Ik vroeg mij ook nog af waarom er op de factuur staat dat ik een abonnement heb van 16 euro per maand, terwijl ik dat heb afgesloten voor 14,50 per maand?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Tamarad,

Wat vervelend dat je hier niet van op de hoogte was.

Dit probeert Simyo echter wel herhaaldelijk uit te leggen aan onze nieuwe klanten in bijvoorbeeld de welkomst e-mail en in de activatie e-mail. Ook op je persoonlijke Mijn Simyo pagina was te zien dat je maar 10 belminuten had. Simyo vertrouwd erop dat ze op die manier de klant voldoende op de hoogte brengen van het verrekenen van je belminuten. :)

Dit is overigens bedoelt om je factuur de eerste maand zo laag mogelijk te houden, omdat we niet verwachten dat iemand in één dag zijn bundel op zou maken.

Ik vroeg mij ook nog af waarom er op de factuur staat dat ik een abonnement heb van 16 euro per maand, terwijl ik dat heb afgesloten voor 14,50 per maand?


Dit komt omdat je via Belsimpel een abonnement hebt genomen bij Simyo. Belsimpel maakt gebruik van een zogenaamde "cash back" actie. Ze storten dus als het goed is in één keer het verschil in abonnementskosten op je rekening.

Mocht je dit bedrag nog niet hebben ontvangen of meer duidelijkheid over willen, adviseer ik je hier contact over op te nemen met Belsimpel.

Heb ik je vragen zo beantwoord? 🙂
Bedankt! ik ga wachten op het bedrag van Belsimpel
Reputatie 5
Badge +11
Hi Tamarad,
Mocht het te lang duren, zou je natuurlijk even contact op kunnen nemen met Belsimpel.

Reageer