Ter info: Een standaard SMS is 160 karakters lang. Dat is al zo vanaf het moment dat de SMS “uitgevonden” werd. Vroeger stonden telefoons je ook niet eens toe om SMSjes van meer dan 160 karakters te versturen, echter moderne telefoons laten die grens niet meer zien maar splitsen je bericht op in meerdere SMSjes.
Als jouw berichtje langer dan bijvoorbeeld 320 karakters was dan heb je dus niet 55 SMSjes maar 3 x 55 =165 SMSjes verstuurd.
Simyo verstuurd ook een bericht per mail als je de bundel met 50% hebt verbruikt, heb je deze mail ontvangen?
Na dit verzonden te hebben om 12:19 kreeg ik om 12:41 een melding dat 100% van mijn bundel verbruikt was.
Hier bijna hetzelfde, het tegoed was om 15:18 opgebruikt en om 17:19 kreeg ik een waarschuwing dat het onder de € 2,= was gekomen. Hierdoor werd er om 15:56 en 15:57 nog meer verbruikt en niet door mij trouwens, want mijn mobiel stond niet eens aan.
(Blijkbaar minder karakters als je een emoji gebruikt).
Zo vergaat het lachen je wel.
Hoi @Niels de Rijke,
Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat je buitenbundelkosten hebt gemaakt.
Bij sms verbruik ontvang je alleen een waarschuwingsmail bij 50% en 100% (en ook een sms bij 100%). Je sms verbruik komt helaas vertraagd binnen waardoor het kan voorkomen dat je al buiten de bundel zit tegen de tijd dat je een melding ontvangt. Lange sms’jes worden verrekend als meerdere sms'jes. Als je veel en lange sms’jes verstuurd is het handig om over te gaan op de onbeperkt sms/bel bundel. Ik zie dat je de wijziging inmiddels al hebt gedaan.
Ik snap dat je dit niet bewust hebt gedaan en kijk graag met je mee. Wil je mij een privé bericht sturen met daarin je telefoonnummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en je e-mailadres?
Groetjes,
Ashley
Moderator: Titel aangepast i.v.m. betere vindbaarheid