Skip to main content
Beantwoord

Waarom betaal ik ondanks een dataplafond €100 voor 650 MB?

• January 21, 2026
  • 2 reacties
  • 21 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik ben mij kapot geschrokken.  Ik heb blijkbaar buiten mijn abonnement 650 mb in totaal extra gebruikt over 30 en 31 december. Ik heb een data plafond ingesteld en zie nu dat ik daar dus een SMS van heb gekregen dat ik dat plafond op de 30e bereikt zou hebben. Super dom dat ik dit nu pas terug zie, maar ik schrik ontzettend van het bedrag. 100 euro voor 650 mb. Ik zit ontzettend krap en dit heeft een grote impact op mijn boodschappen/leef geld. Kan iemand mij misschien helpen om uit te zoeken of dit klopt en of er misschien iets geregeld kan worden? Nogmaals dit is echt niet gezien op dat moment. Ik zit normaal echt nooit buiten mijn bundel. 

Alvast bedankt. 

Beste antwoord door Sedat

Hoi ​@Patrickd4l,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er kosten zijn gemaakt buiten de bundel. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is en dat je hier niet op zit te wachten.

In je bericht gaf je aan dat je ondanks een dataplafond toch kosten had gemaakt. Bij controle blijkt dat er geen dataplafond was ingesteld. Daarom is er buitenbundel-verbruik in rekening gebracht tegen €0,15 per MB.

Wij versturen altijd twee waarschuwingen via sms bij internetverbruik. Één wanneer je bundel voor 80% is verbruikt en één wanneer de bundel helemaal op is. Zo weet je wanneer je dicht bij het limiet zit.

Als het goed is, heb je inmiddels contact opgenomen met onze klantenservice en ben je verder geholpen.

Mocht je verder nog vragen hebben, laat het gerust weten!

En ​@JanD bedankt voor je uitleg en tip!

Groetjes,
Sedat

2 reacties

JanD
  • January 21, 2026

Beste ​@Patrickd4l op het moment dat je die buitenbundelkosten maakte, was het dataplafond blijkbaar nog niet actief. 

Ik weet niet wanneer je dataplafond geactiveerd hebt, maar gaat altijd in per de 1e van de eerstkomende maand.

Via de bekende contactkanalen kun je met de helpdesk van Simyo contact opnemen als je een betalingsregeling wilt treffen.

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • January 21, 2026

Hoi ​@Patrickd4l,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er kosten zijn gemaakt buiten de bundel. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is en dat je hier niet op zit te wachten.

In je bericht gaf je aan dat je ondanks een dataplafond toch kosten had gemaakt. Bij controle blijkt dat er geen dataplafond was ingesteld. Daarom is er buitenbundel-verbruik in rekening gebracht tegen €0,15 per MB.

Wij versturen altijd twee waarschuwingen via sms bij internetverbruik. Één wanneer je bundel voor 80% is verbruikt en één wanneer de bundel helemaal op is. Zo weet je wanneer je dicht bij het limiet zit.

Als het goed is, heb je inmiddels contact opgenomen met onze klantenservice en ben je verder geholpen.

Mocht je verder nog vragen hebben, laat het gerust weten!

En ​@JanD bedankt voor je uitleg en tip!

Groetjes,
Sedat