.

Beantwoord

Waar komen rare sms'jes naar het buitenland vandaan, terwijl ik simkaart niet meer gebruik?

  • 20 January 2016
  • 3 reacties
  • 230 Bekeken

Badge
Ik heb sinds half december overgestapt naar een andere provider en heb daar nummerbehoud aangevragen. nu gebruik ik sinds 16 december mijn simyo simkaart niet meer, maar er zit nog wel een opzegtermijn van een maand op wat begrijpelijk is. nu zit ik met het probleem dat ik sms'jes naar het VK zou versturen. dit is nu 3x voorgekomen en ook al kost het me maar 24 cent, toch vind ik de gedachte niet fijn dat er op de een of andere manier smsjes naar het buitenland worden verstuurd vanaf een simkaart die ik niet meer gebruik. ook kan ik in mijn berichten app nergens een berichtje naar dat dergelijke nummer terugvinden. is dit een vergissing of is er meer aan de hand?

Mvg,
icon

Beste antwoord door Scotsman 20 January 2016, 12:14

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Heb je een iPhone? Dan zijn dat vast activatie sms'jes naar een Apple server in de UK vanwege FaceTime en iMessage. Die zijn ongetwijfeld verzonden iedere keer wanneer je je Simyo simkaart uit je iPhone haalde en terug plaatste. Je Simyo simkaart werkt immers nog vanwege de opzegtermijn.
Badge
Ja ik heb een iPhone!
Bedankt voor je reactie! 🙂
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Roelof Vos,

Ik kan me goed voorstellen dat je wilt weten waarvoor er kosten in rekening gebracht zijn. Inmiddels heeft Scotsman je heel goed geholpen. Thank you!

De "dader" is jouw iPhone. 😉 De berichten worden automatisch verzonden zodra je je simkaart opnieuw in de telefoon plaatst. Hier kunnen jij en ik beiden niets aan doen.

Heb je verder nog vragen hierover?

Groetjes,
Estelle

Reageer