.

Beantwoord

Vragen over mijn factuur en forumnaam

  • 5 December 2014
  • 8 reacties
  • 456 Bekeken

Badge
Hallo Simyo,

Ik heb twee vragen, de eerste over een factuur en de tweede over dit forum.

1. Ik snap de factuur van 27/11 met factuurnummer 28858114 eigenlijk niet... Dat zou moeten gaan over een bedrag in oktober van een abo dat ik toen nog niet in gebruik had.
2. Ik had hier al een account op het forum onder hetzelfde telefoonnummer. Het account waar ik nu mee inlog is mijn nieuwe abo (met overgezet nummer), het andere account was mijn oude abo. Nu kan ik niet meer bij dat oude account om mezelf van het forum te verwijderen, zodat ik hetzelfde emailadres kan gebruiken voor het nieuwe account op dit forum.. Kunt u hier iets aan doen?

Groetjes,

Pieter Jan
icon

Beste antwoord door Ali 8 December 2014, 10:12

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7

1. Ik snap de factuur van 27/11 met factuurnummer 28858114 eigenlijk niet... Dat zou moeten gaan over een bedrag in oktober van een abo dat ik toen nog niet in gebruik had.
2. Ik had hier al een account op het forum onder hetzelfde telefoonnummer. Het account waar ik nu mee inlog is mijn nieuwe abo (met overgezet nummer), het andere account was mijn oude abo. Nu kan ik niet meer bij dat oude account om mezelf van het forum te verwijderen, zodat ik hetzelfde emailadres kan gebruiken voor het nieuwe account op dit forum.. Kunt u hier iets aan doen?


Ad.1. Check eens de ingangsdatum en het moment dat je gebruik heb gemaakt van je aansluiting. Zonder dat ik de verdere feiten ken, heeft het er alle schijn van dat je voor je ingangsdatum van je abonnement al gebruik hebt gemaakt van je aansluiting en je dus 'buiten je bundel-kosten' in rekening gebracht hebt gekregen.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi PieterJan,

Goed dat je hier je vraag stelt.

Ik heb je factuur bekeken. Je nummer is op 3 november overgezet naar je nieuwe aansluiting.

De factuur van € 9,99 is opgemaakt voor je oude aansluiting.

De factuur van oktober, waarop de abonnementskosten van november in rekening zijn gebracht, is nog voor je oude aansluiting.
Deze was al opgemaakt op het moment dat je nummer werd overgezet naar je nieuwe Sim Only abonnement. Abonnementskosten worden bij Simyo namelijk altijd vooruit in rekening gebracht.

Ik heb zojuist een verzoek ingediend om de factuur van oktober aan te passen. Je kan de betreffende incasso storneren (terugstorting via je bank). Bij de meeste banken kan je een storno aanvragen via de online bankieren omgeving.

Je factuur wordt aangepast nadat je de factuur hebt gestorneerd. Je ontvangt vervolgens een e-mail met het aangepaste factuurbedrag.

Over je gebruiksnaam; ik heb het een en ander voor je aangepast. Je kan nu op het forum opnieuw aanmelden met hetzelfde e-mailadres. Met een beetje geluk kan je ook weer gebruik maken van je oude forumnaam :)


Kan ik verder nog iets voor je doen?


@RicoK, bedankt voor je reactie 🙂
Badge
Hallo Ali,

Zojuist heb ik het bedrag van factuurnummer 28612261 gestorneerd. Dank voor het regelen van de forum-administratie!

Groetjes,

Pieter Jan
Reputatie 3
Badge +7
Hoi PieterJan,

Graag gedaan :)

Je ontvangt snel bericht van ons over je laatste factuur.
Badge
Hallo Ali,

Vanmorgen kreeg ik inderdaad bericht; of ik de factuur alsnog wil betalen;). 

Twee weken geleden stond je factuur 28612261 voor je Simyo telefoonnummer klaar in Mijn Simyo. Vorige week hebben we geprobeerd het bedrag van je rekening af te schrijven. Dat is helaas mislukt. Je Simyo factuur 28612261 staat daarom nog open. De betalingstermijn van 14 dagen is inmiddels verstreken.

Die factuur kan ik niet meer inkijken, omdat die nog op mijn oude account staat/stond. Maar die zal inderdaad gaan over de maand november.
Volgens mij is het als volgt:

1.  Voor oktober betaal ik mijn oude abo kosten.
2.  Voor de eerste twee dagen van november betaal ik de oude abo kosten.
3.  Voor 3 tot 30 november betaal ik kosten van mijn nieuwe abo. 
4.  Verder betaal ik 14,99 aansluitkosten. 

Wat er nu gebeurt is voor zover ik daar inzicht in heb:

1. De kosten voor oktober zijn gewoon betaald in september.
2. Daarna is er 11,99 (factuur 28612261) afgeschreven voor mijn oude abo voor de maand november (ipv 1/15 deel van 11,99).
3. Verder heb ik nog geen rekening gehad voor mij nieuwe abo kosten voor de maand november (14/15 deel van 16,00).
4. Voor mij komen die 9,99 (waarover mijn vraag allereerst ging) nog steeds uit de lucht vallen... Ik snap niet waar die kosten precies over gaan, en kan dat niet terug zien omdat ik mijn oude facturen niet meer kan bekijken.
5. Aansluitkosten zijn gewoon betaald. 

Ik hoop het helder genoeg opgeschreven te hebben. Kunt u duiding geven? 

Groetjes, 

Pieter Jan
Reputatie 3
Badge +7
Hoi PieterJan,

Ik begrijp de verwarring, ik ben al achter waar het doorkomt.

In plaats van de factuur van oktober (28858114) terug te boeken heb je die van september (28612261) teruggeboekt 🙂 Het ging om de € 9,99 dat door ons aangepast zou worden. Nu heb je een factuur van € 11,99 gestorneerd.

Dit is geen probleem verder, ik hem mijn collega's ingelicht hierover. Zij zaten te wachten dat je factuur van oktober open kwam te staan.

De aanpassing zal worden toegepast op de € 11,99 dat nu openstaat. Er zal € 9,00 in mindering worden gebracht. Dit gaat om de teveel berekende abonnementskosten voor de periode 3 tot en met 30 november.

Je ontvangt snel een e-mail met het aanpaste factuurbedrag. Aan de hand van de iDeal-link kan je het resterende factuurbedrag voldoen.

Eind deze week zal de eerste factuur van je nieuwe aansluiting zijn opgemaakt. Je ontvangt een melding van ons als de factuur online staat.


Is het duidelijk geworden zo?
Badge
Hallo Ali,

Ah, dan is het misverstand boven tafel. Ik zie de factuur voor het resterende bedrag tegemoet. En heb ook al gezien dat de factuur voor de nieuwe aansluiting gaat over november (resterend deel) en december. 

Dank!
Reputatie 3
Badge +7
Hoi PieterJan,

Goed om te horen dat het duidelijk is.

Je factuur zal zo snel mogelijk worden aangepast. Houd je e-mail de komende dagen in de gaten 🙂

Reageer