Skip to main content
antwoord

Verzoek om restitutie vanwege een factureringsfout?

  • April 24, 2025
  • 1 reactie
  • 22 Bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Ik denk dat er een fout in uw factureringssysteem zit. Er is mij € 91,74 in rekening gebracht voor de maand maart en € 56,58 voor februari, terwijl mijn databundelabonnement slechts € 13 per maand kost.

Kunt u uw systeem controleren en het te veel betaalde bedrag terugbetalen? Ik kan deze onverwachte kosten niet betalen vanwege wat een systeemfout lijkt te zijn.

Bedankt voor uw begrip en hulp.

Met vriendelijke groet,
Aslan

Beste antwoord door Seren

Hi ​@Aslan,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat je onverwacht hoge kosten hebt gehad.

Ik heb een kijkje genomen op jouw aansluiting en er blijkt geen systeemfout te zijn. De kosten die je hebt gezien, komen door het verbruik van data buiten je bundel. We sturen altijd waarschuwingsberichten wanneer je 80% en 100% van je databundel hebt gebruikt. In het laatste bericht geven we duidelijk aan dat het tarief vanaf dat moment €0,15 per MB is en adviseren we om je internet uit te schakelen of een extra bundel aan te schaffen om verdere kosten te voorkomen. Heb je deze sms'jes gezien? Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Je telefoon verbruikt namelijk altijd internet, ook als je je telefoon niet gebruikt. Denk aan apps die op de achtergrond data verbruiken. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoog verbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. Het is aangeraden om dit in te schakelen zodat je hoge kosten in te toekomst kunt voorkomen. 

Ik hoop dat je hier voldoende mee bent geïnformeerd.

Groetjes,
Seren

1 reactie

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • antwoord
  • April 25, 2025

Hi ​@Aslan,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat je onverwacht hoge kosten hebt gehad.

Ik heb een kijkje genomen op jouw aansluiting en er blijkt geen systeemfout te zijn. De kosten die je hebt gezien, komen door het verbruik van data buiten je bundel. We sturen altijd waarschuwingsberichten wanneer je 80% en 100% van je databundel hebt gebruikt. In het laatste bericht geven we duidelijk aan dat het tarief vanaf dat moment €0,15 per MB is en adviseren we om je internet uit te schakelen of een extra bundel aan te schaffen om verdere kosten te voorkomen. Heb je deze sms'jes gezien? Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Je telefoon verbruikt namelijk altijd internet, ook als je je telefoon niet gebruikt. Denk aan apps die op de achtergrond data verbruiken. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoog verbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. Het is aangeraden om dit in te schakelen zodat je hoge kosten in te toekomst kunt voorkomen. 

Ik hoop dat je hier voldoende mee bent geïnformeerd.

Groetjes,
Seren