Hier weer iemand die geschrokken is van haar laatste factuur (Juli, 2015) van Simyo.
Het zit zo: toen ik het afwijkende bedrag van de afschrijving van Simyo voor de maand juni op mijn rekening zag schrok ik al, maar toen dacht ik dat ik wellicht te veel gebeld had. Vervolgens heb ik voor de zekerheid de mijn Simyo-app geraadpleegd en zag dat er voor de maand juli een behoorlijke rekening staat te wachten. Ik constateerde dat ik behoorlijk meer dan 2,5 GB heb verbruikt in de maand juli. Dit verbaasde mij, aangezien ik hiervoor jaren bij een andere provider zat en ik daar nooit meer dan 2 GB heb verbruikt.
Mijn internetgedrag op mijn telefoon is naar mijn weten het afgelopen jaar niet veranderd.
Volgens mijn factuur heb ik op onverklaarbare momenten pakketten gedownload van 60.001 en 60.002 kb. Deze onverklaarbare momenten zijn op momenten dat ik naar werk fiets (08:20 - 09:00), op werk zit (09:00 - 17:00), of net vrij ben van werk en terug naar huis fiets (17:00 - 17:40). In mijn huis heb ik twee WiFi signalen en ik heb mijn telefoon dusdanig ingesteld dat hij automatisch verbinding maakt met Wifi. Daarnaast heb ik ook geen andere apps op mijn telefoon gedownload in de afgelopen weken die het (mijns inziens) apart verbruik zou kunnen verklaren. Ik kan wel begrijpen dat standaard-apps op de telefoon moeten updaten, maar
ik verwacht niet dat ik ongeveer tegen de 1 GB aan updates heb?
Nu ik de verhalen zo lees op dit forum blijk ik niet de enige te zijn met een onverwacht hoogverbruik.
Ik heb me er op dit forum al wat meer in verdiept en ik zie dat het sowieso handig is in het vervolg om 3G uit te zetten als je gebruik maakt van WiFi ondanks dat je WiFi bereik gewoon goed is. Ik was altijd in de veronderstelling dat mijn telefoon WiFi pakt (zeker omdat ik 1,5 meter van de router slaap en in de woonkamer dezelfde afstand kan hanteren met de andere router) en ook omdat ik met andere netwerken (en mijn huisgenoot ook) hier nooit problemen mee heb ondervonden.
Ik ben me ervan bewust dat de fout waarschijnlijk bij mijn naïviteit ligt, alleen weet ik nog steeds niet wat nu precies de fout is geweest. Zoals ik al zei heb ik wat op het forum rondgekeken en gelezen dat in bepaalde gevallen de extra kosten van het mobiele internet gebruik worden verrekend met extra bundels. Mijn vraag is of dit mijn geval ook eenmalig mogelijk is of is er een andere optie? Ik hoop het!
Groeten,
Anja
Beste antwoord door Angela
Bekijk originele reactie