Skip to main content
Vraag

Verbruik torenhoog

• May 4, 2026
  • 4 reacties
  • 30 Bekeken

Hoi, ik ben nog niet zo lang bij Simyo. Ik merkte vanmiddag dat ik niet kon bellen. Vandaar dat ik heb ingelogd op mijn Simyo en nu blijkt dat er in minder dan een uur een enorm data verbruik heeft plaatsgevonden. Ik zit nu op meer dan 500 euro en snap niet wat er gebeurd is.

ik heb wel mails gekregen maar pas even later. Toen was de ellende al gebeurd.

Ik heb nu wel het data plafond aangezet. Zo kan ik het voorkomen. Maar heb nu wel enorme paniek. Dit is zoveel geld. 

4 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • May 4, 2026

Welkom bij Simyo..

JanD
Forum|alt.badge.img+7
  • Forum Expert
  • May 5, 2026

Beste ​@Sara-7 kijk in je telefoon welke app of apps daarvoor verantwoordelijk is/zijn geweest en neem daar maatregelen op.

Het dataplafond gaat pas per 1 juni a.s.in.

Als je een Android telefoon hebt kun je daar ook al reeds een waarschuwing en plafond instellen of gewoon voor de rest van deze maand internetgebruik uitschakelen of een databundel kopen via MijnSimyo.

Friesian
  • Forum Expert
  • May 5, 2026

Welkom op het gezellige en leerzame forum ​@Sara-7  - Sara.

Vervelend dit. Simyo ontvangt de gegevens met vertraging. Welke telefoon, type gebruik je..? Belangrijk om te weten is dat de 80 & 100% data SMS realtime zijn en leidend.

Op deze pagina lees je de nodige informatie. 

https://www.simyo.nl/klantenservice/factuur/hoogverbruik#waarschuwingen

Een medewerker, moderator van Simyo zal ook nog reageren. Ik raadt je aan om bijvoorbeeld een datamanager te installeren, wanneer mogelijk, met name Glasswire of bijvoorbeeld My datamanager. 

Suuk 6.

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • May 5, 2026

Hoi ​@Sara-7,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen . Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan schrikt, zeker als het zo snel is opgelopen. Goed dat je het dataplafond inmiddels hebt aangezet, daarmee voorkom je in elk geval verder onverwacht verbruik. Ik zie dat er inmiddels ook contact is geweest met de klantenservice. Mocht je toch nog vragen hebben of is er iets onduidelijk, stuur mij dan zeker even een privébericht

@JanD en ​@Friesian bedankt voor jullie toevoeging en tips! 😊

Groetjes,
Khadija