Je kunt via de bekende kanalen onder kantoortijden met Simyo contact opnemen of de reactie van een moderator binnen dit forum afwachten om een betalingsregeling te treffen @Agustin
Hoe kan het dat zo snel is gegaan in maar 2 weken? en hoe kan het dat de sim kaart pas na een bedrag van eur 1064 wordt geblokkeerd? Vooral voor een abonnement wat 11 eur kost.
Ik snap ook niet waarom ik pas toen ik het abonnement heb stopgezet dat ik dan pas een waarschuwing krijg over hooggebruik.
Ik raad aan om jouw abonnement uit te breiden met een dataplafond. Dan ben je van het probleem dat je buiten de databundel kan komen af en dat is doorgaans de enige manier om zo'n hoge rekening te krijgen.
Hoi @Agustin,
Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je bent geschrokken van deze hoge kosten.
Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Heb je deze sms'jes gelezen?
Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.
Het is misschien een goed idee om het dataplafond in te schakelen. Zo voorkom je dat dit in de toekomst weer zou kunnen gebeuren. Mocht je meer willen lezen over hoe het dataplafond werkt kun je deze topic lezen.
Ik kan het me voorstellen dat je de kosten niet bewust gemaakt hebt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag mee of ik iets voor je kan betekenen.
Heel erg bedankt voor jullie reacties @J.D.L. en @Groentjuh!
Groetjes,
Seren