.

Beantwoord

Veel internet verbruikt buiten bundel. Waarom ben ik niet afgesloten?

  • 27 August 2017
  • 8 reacties
  • 167 Bekeken

Hallo Simyo,

deze maand werd ik geconfronteerd met een extreem hoge mobiele data rekening en blokkade van mijn telefoon. Afgelopen woensdag (23 augustus) werd ik wakker met een melding dat ik ver over mijn bundel ben gegaan. Na deze melding heb ik direct Mijn Simyo gecheckt en werd geconfronteerd met een rekening van €735, waarvan €10 de vaste kosten van mijn bundel is. Ik heb hierdoor flink op mijn donder gekregen sinds mijn rekening door mijn vader betaald wordt en ik zelf niet in staat ben om deze rekening zelf te betalen doordat ik 15 jaar oud ben.

Ik vraag mij af waarom ik niet bij €100 afgesloten ben en of ik in aanmerking kom met een soort coulance regeling sinds de data onbewust (in mijn slaap) verbruikt is.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen,

mvg,
Bart R.
icon

Beste antwoord door Els 29 August 2017, 17:13

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dat is schrikken Bart R.,

Normaal zou je geblokkeerd moeten zijn, Simyo zal reageren en eventueel een coulance toepassen, ik kan als klant hier geen toezeggingen over doen.

Wel raad ik je aan om je verbruik op je toestel te begrenzen, veel Android toestellen hebben de mogelijkheid om een datalimiet in te stellen. Bij andere toestellen kan je een app uit de store downloaden die dit voor je regelt. Zet de limiet lager dan je bundel, zo heb je wat reserve en kan je eventueel op tijd extra MBs kopen.

Hier vind je meer tips om hoogverbruik te voorkomen.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Bart,

Allereerst welkom op het Simyo Forum! Uiteraard is de reden dat je hier je vraag moet stellen een stukje minder leuk. Ik kan me zo goed voorstellen dat je enorm bent geschrokken van deze kosten. Hopelijk is je vader niet al te boos geworden.

Er is in de nacht van 23 augustus inderdaad erg veel internet verbruikt. Je zou al veel eerder geblokkeerd moeten zijn wegens hoogverbruik, maar dit is per abuis pas op de 25e gebeurd. Mijn excuses hiervoor! Om je tegemoet te komen in deze kosten wil ik je graag een voorstel doen. Ik kan al het internetverbruik dat buiten je bundel in rekening is gebracht verrekenen met een eenmalige bundel van €50,-. Dit kan ik direct op je factuur van augustus toepassen. Uiteraard zal de aanbetaling die je inmiddels hebt gedaan worden teruggestort op je rekening. Laat je me weten of je hiermee akkoord gaat?

@franswon, bedankt voor je uitleg!

Groetjes,
Els
Hoi Els,

bedankt voor dit voorstel. Ik ga hier natuurlijk mee akkoord.
Bedankt voor de snelle reacties.

Met vriendelijke groet,
Bart R
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Bart,

Bedankt voor je reactie. Fijn dat je hiermee akkoord gaat, ik ga het direct in orde maken!

Ik zal de kosten voor het internet verrekenen met een extra internetbundel van €50,-. Dit kun je op je volgende factuur terugzien, deze komt rond half september beschikbaar op Mijn Simyo.

Laat je het me weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Els
Hoi Bart,

Allereerst welkom op het Simyo Forum! Uiteraard is de reden dat je hier je vraag moet stellen een stukje minder leuk. Ik kan me zo goed voorstellen dat je enorm bent geschrokken van deze kosten. Hopelijk is je vader niet al te boos geworden.

Er is in de nacht van 23 augustus inderdaad erg veel internet verbruikt. Je zou al veel eerder geblokkeerd moeten zijn wegens hoogverbruik, maar dit is per abuis pas op de 25e gebeurd. Mijn excuses hiervoor! Om je tegemoet te komen in deze kosten wil ik je graag een voorstel doen. Ik kan al het internetverbruik dat buiten je bundel in rekening is gebracht verrekenen met een eenmalige bundel van €50,-. Dit kan ik direct op je factuur van augustus toepassen. Uiteraard zal de aanbetaling die je inmiddels hebt gedaan worden teruggestort op je rekening. Laat je me weten of je hiermee akkoord gaat?

@franswon, bedankt voor je uitleg!

Groetjes,
Els


Beste Simyo,
hierboven werd benoemd dat de aanbetaling teruggestort zou worden. Dit is nog niet gebeurt. Wanneer zou ik dit kunnen verwachten?

Mvg,
Bart R
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Bart,

Oh jeetje, dat is niet de bedoeling! Hiervoor onze excuses. :(

Ik ga er gelijk voor je achteraan en zorg ervoor dat mijn collega van de financiële afdeling de terugbetaling zal starten. Binnen drie weken zul je de terugbetaling uiterlijk ontvangen. Vind je dat goed?

Groetjes,
Asma
Hoi Asma,
dat zou heel fijn zijn. Bedankt voor de snelle reactie!

Mvg
Bart R
Reputatie 6
Badge +7
Graag gedaan, Bart!

Ik wens je alvast een fijn weekend toe.

Groetjes,
Asma

Reageer