.

Beantwoord

Upgrade van 3G naar 4G kost extra, hoe zit het met de kosten?

  • 29 August 2015
  • 4 reacties
  • 167 Bekeken

Badge
Goedemorgen.

Ik wil binnenkort een Andere telefoon kopen die 4G heeft. Ik heb nu een abonnement van 11 euro. 300 min en 200 mkb met 3G. Als ik naar 4G wil voor 5 euro extra ga ik geen 16 euro betalen maar 17 euro. Snap dat mijn bundel Mb en bel minuten niet meer bestaat maar ik pas alleen de snelheid aan niet de bundel zelf. Wordt ik nu gestraft als vaste klant als ik upgrade?

Hoor graag van simyo. alvast bedankt voor de moeite.

martin
icon

Beste antwoord door Ernst 2 September 2015, 10:04

Bekijk originele reactie

4 reacties

Als je alleen flex 4G aanzet komt er enkel 5 euro bij. Verder niets anders aanklikken. Maar met 200 MB heb je niet veel hoor in combinatie met 4G..

Maar misschien is het toch zo omdat u een oud tarievenplan hebt, dit toch wordt omgezet. Ik weet dat eerlijk gezegd niet. Dat laat ik dus aan een moderator over 🙂
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Martin_dh, welkom op het Simyo forum :)

Als het goed is, hoef je je belbundel en internetbundel niet mee te wijzigen. Het is mogelijk om alleen Flex 4G aan te zetten. Je laat alles dus op hetzelfde staan bij Contractduur, Bellen en sms’en en Internet. Alleen bij “Extra’s” klik je “4G direct actief” aan.

Wanneer het niet lukt, wil je dan een printscreen toevoegen? Ga ik met je meekijken :)

Laat je het weten?

@Raytje; bedankt voor je reactie 😳
Badge
Hoi Martin_dh, welkom op het Simyo forum :)

Als het goed is, hoef je je belbundel en internetbundel niet mee te wijzigen. Het is mogelijk om alleen Flex 4G aan te zetten. Je laat alles dus op hetzelfde staan bij Contractduur, Bellen en sms’en en Internet. Alleen bij “Extra’s” klik je “4G direct actief” aan.

Ik heb je een berichtje gestuurd.

Wanneer het niet lukt, wil je dan een printscreen toevoegen? Ga ik met je meekijken :)

Laat je het weten?

@Raytje; bedankt voor je reactie :$


Naomi,

Dank je wel voor je reactie zie bijlage hoor graag van je.
Reputatie 5
Badge +11
Dank je voor je screenshot, Martin_dh!

De reden dat jij een 200 MB bundel voor €6 ziet is omdat je aanklikt dat je met een jaar gaat verlengen. Dat kun je misschien beter niet doen, omdat je vanwege je voorgaande jaarcontract nog de goedkopere prijs voor 200 MB betaalt.
Wat je ook beter niet kunt doen: Flex 4G nemen in combinatie met een 200 MB bundel.
Als je gaat internetten via 4G wordt er meer data verbruikt dat via 3G. En helemaal als je daarbij een andere telefoon gaat gebruiken.
Je gevoel zegt misschien; ik ga dezelfde apps gebruiken, het wordt alleen sneller geladen, maar de praktijk wijst nu eenmaal anders uit. En straks zit jij met een dure rekening.

Mijn advies: Neem minimaal 1000 MB als je Flex 4G bestelt.

Is dit zo duidelijk voor je?

Reageer