.

Beantwoord

Uitgeporteerd naar andere provider, toch een volle maandfactuur?

  • 17 May 2016
  • 5 reacties
  • 116 Bekeken

Badge
  • Beginner
  • 3 reacties
Ik ben sinds 13-4 uitgeporteerd naar een andere provider. Het vreemde is dat ik eigenlijk in contract was (tot 1-6), maar Simyo heeft via Coin toch doorgegeven dat de uitportering per 13-4 mocht plaatsvinden.

Inmiddels lijken mijn self-care pagina etc. niet meer te werken dus ook administratief lijkt e.e.a. wel goed verwerkt. Er staat echter wel een factuur klaar waarin het volle maandbedrag voor april (+ 1,40 extra omdat de bundels iets hoger lijken, wellicht omdat bepaalde bundelkortingen zijn komen te vervallen) berekend. In ieder geval lijkt de factuur niet naar rato berekend, die 0,43 had moeten zijn volgens mij (13/30).

Kunnen jullie e.e.a. voor me uitzoeken?

Thanks!
- Frank
icon

Beste antwoord door Tiury 18 May 2016, 12:04

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi FWA, welkom op het Simyo forum :)

Wat jammer dat je bent overgestapt naar een andere provider! Natuurlijk ook balen dat je hierbij niet je laatste factuur in kunt zien, waarop verkeerde abonnementskosten staan.

Allereerst wil ik je graag uitleggen dat deze aanvraag inderdaad niet goedgekeurd had moeten worden. De aanvraag is slecht 2 dagen voor de overstap aangevraagd, wat vaak gebeurd in speciale situaties. Je hebt namelijk bij elke provider één maand opzegtermijn, om dan nog niet te beginnen over het contract tot 1 juni. Coin had deze aanvraag daarom ook niet op deze manier moeten doen en wij hadden 'm niet goed moeten keuren.

Omdat er nu twee partijen een beetje een potje van gemaakt hebben, zit jij nu met dubbele abonnementskosten. Ik wil je daarom voorstellen om de rekening te delen (50/50). Vind je dat een goede oplossing? We kijken dan natuurlijk ook meteen waarom de rekening niet naar rato is!

Groetjes, Tiury
Badge
Dag Tiury,

Bedankt voor je reactie. Waar ik me ook nog zorgen ook maak, is de factuur van mei. Deze staat al wel in het factuuroverzichtje in mijn simyo. Ik hoop dat deze factuur nooit gemaakt gaat worden?

Daarnaast hoor ik graag wat de gecorrigeerde (naar rato berekende) factuur gaat worden. Op basis daarvan kan ik bepalen of ik akkoord ga met je voorstel.

Dank!
Frank

Hoi FWA, welkom op het Simyo forum :)

Wat jammer dat je bent overgestapt naar een andere provider! Natuurlijk ook balen dat je hierbij niet je laatste factuur in kunt zien, waarop verkeerde abonnementskosten staan.

Allereerst wil ik je graag uitleggen dat deze aanvraag inderdaad niet goedgekeurd had moeten worden. De aanvraag is slecht 2 dagen voor de overstap aangevraagd, wat vaak gebeurd in speciale situaties. Je hebt namelijk bij elke provider één maand opzegtermijn, om dan nog niet te beginnen over het contract tot 1 juni. Coin had deze aanvraag daarom ook niet op deze manier moeten doen en wij hadden 'm niet goed moeten keuren.

Omdat er nu twee partijen een beetje een potje van gemaakt hebben, zit jij nu met dubbele abonnementskosten. Ik wil je daarom voorstellen om de rekening te delen (50/50). Vind je dat een goede oplossing? We kijken dan natuurlijk ook meteen waarom de rekening niet naar rato is!

Groetjes, Tiury
Reputatie 6
Badge +10
Hoi FWA,

Over de factuur van mei hoef je je geen zorgen te maken 🙂. Hier staan geen kosten op en zal daarom ook niet opgemaakt worden!

Je betaalt nu van 13-04 tot 01-06 € 33,30 teveel door deze overstap. Ik stel dan voor om € 16,65 te vergoeden op je laatste factuur 🙂. Vind je dat een goede oplossing?

Groetjes, Tiury
Badge
Dag Tiury,

Akkoord! Dank je voor de snelle afhandeling.

Frank
Reputatie 6
Badge +10
Hoi FWA,

Omdat we deze incasso niet kunnen tegenhouden, heb ik zojuist een terugbetaling verzoek gedaan. Je ontvangt het bedrag binnen 2-3 weken terug op je rekening 🙂. Laat je me weten als je het hebt ontvangen?

Groetjes, Tiury

Reageer