.

Vraag

SIMYO factuur 400 euro???!

  • 11 June 2012
  • 32 reacties
  • 4507 Bekeken


Toon eerste bericht

32 reacties

Badge
Bij deze verwittig ik jullie dat ik de klacht ga voorleggen aan de geschillen commisie telecommunicatie.

Tevens zal ik via verschillende wegen (verschillende fora,meldpunten, social media ed.) informatie in gaan winnen over hoe verder te gaan.

ik zal vanavond, na het plaatsen van desbetreffende topics/klachten, de links in dit topic plaatsen zodat jullie inzicht hebben in de klachten.

Uiteraard zal dit al niet nodig zijn indien er tijdig een goede oplossing gevonden word.
Badge
Beste Alex, Je stelt dus dat ik onder de voorwaarden van tringg verder ben gegaan bij simyo? Dus ook de tarieven van tringg? Graag had ik opheldering over de volgende verschillen (je stelt immers dat ik onder dezelfde voorwaarden ben verder gegaan): Waar is mijn snelheid van 7.2mbs heengegaan? Nu heb ik slechts 2mbs. Bij tringg KON je niet over je bundel heengaan. Simyo zegt dat ze niet wilt dat de klant voor verrassingen komt te staan, ik kan dit niet als iets anders bestempelen. Dat notificaties enkel gestuurd worden als ik lange tijd geen gebruik maak van jullie diensten, die vlag gaat bij mij niet op. Je verschuild je hier achter een mijns inziens niet standhoudend argument. Misschien kan je jezelf verduidelijken door uit te leggen hoe "Notificaties verbruik" bedoeld is. Verbruik betekend volgens mij nogsteeds "de hoeveelheid die men consumeert". Onder "de hoeveelheid die men consumeert" versta ik iets heel anders dan geinformeerd worden als ik niet bel/sms/internet. Ik zie nogsteeds niet hoe het mogelijk is dat ik zo'n hoge rekening gehad zou moeten hebben. Kennelijk hebben jullie alleen de voorwaarden toegepast waar jullie voordeel uit halen (de hogere kosten) en de voorwaarden waar ik voordeel uit heb (de datasnelheid, het bel/internet plafond) die worden opzij geschoven. Dan het stukje over notificaties genomen, hier scheppen jullie de illusie dat mocht een soortgelijke situatie voorkomen dat ik hiervan op de hoogte gesteld word. Deze rekening is voor mij veels te hoog, zelfs al zou ik het willen, ik kan hem niet betalen. Ik heb er simpelweg het geld niet voor. Gekeken naar de bovengenoemde punten ga ik hem ook niet betalen totdat er een goede en heldere oplossing gevonden is. In de bijlage kan je een screenshot vinden van de gegevens en instellingen, waar Notificatie Verbruik aangevinkt is. Met vriendelijke groet,Maxim Het klopt dat je onder de voorwaarden van Tringg bent overgestapt. Jouw internet snelheid is daarom ook hoger dan gebruikers die geen Simyo Tringg aansluiting hebben. In de Tringg voorwaarden wordt het geven van een melding wanneer je een x aantal minuten of een x aantal mb's hebt verbruikt niet genoemd. Daarom hebben we het niet geven van deze melding ook benadrukt in de brief (verstuurd in mei 2011) en mail (vestuurd in september 2011). Notificaties gebruik is bedoeld om klanten er op te attenderen dat wanneer zij de aansluiting een tijd niet gebruikt hebben, hier een bericht over ontvangen. Je hebt volgens onze gegevens weldegelijk internet verbinding gemaakt. Je kan de klantenservice overigens gewoon bereiken tussen 9:00 en 17:30.Groetjes,Alex


Mijn snelheid is niet de 7.2mbs die ik zou moeten hebben. Mijn snelheid is net onder de 2mbs. Dit is gemeten met 5 streepjes verbinding. Hier is bewijs van te overleggen.

Tevens dring ik erop aan dat je nogmaals goed gaat lezen. Er is een wezenlijk verschil tussen "noticatie Gebruik" en "notificatie Verbruik". (hint: Let op de eerste letter van het tweede woord).

Ik raad jullie aan om in een woordenboek de defitie van VERBRUIK eens op te zoeken, dat is namelijk de EXACTE term die staat bij mijn gegevens en instellingen. Geloof je me niet? Ga zelf eens kijken, of kijk naar de screenshot die ik bijgevoegd heb bij mijn vorige bericht.

Ik lees trouwens nergens dat ik betwist dat er gebruik is gemaakt van mijn data verbinding?

Wat betreft de klantenservice, wil je graag een screenshot van wanneer ik gebeld heb? Als ik zeg dat iemand niet bereikbaar is, dan zuig ik dat verhaal niet uit mijn duim. Jullie kunnen het zelf ook vast wel nakijken in jullie systeem.
Reputatie 5
Badge +10
Beste Alex, Je stelt dus dat ik onder de voorwaarden van tringg verder ben gegaan bij simyo? Dus ook de tarieven van tringg? Graag had ik opheldering over de volgende verschillen (je stelt immers dat ik onder dezelfde voorwaarden ben verder gegaan): Waar is mijn snelheid van 7.2mbs heengegaan? Nu heb ik slechts 2mbs. Bij tringg KON je niet over je bundel heengaan. Simyo zegt dat ze niet wilt dat de klant voor verrassingen komt te staan, ik kan dit niet als iets anders bestempelen. Dat notificaties enkel gestuurd worden als ik lange tijd geen gebruik maak van jullie diensten, die vlag gaat bij mij niet op. Je verschuild je hier achter een mijns inziens niet standhoudend argument. Misschien kan je jezelf verduidelijken door uit te leggen hoe "Notificaties verbruik" bedoeld is. Verbruik betekend volgens mij nogsteeds "de hoeveelheid die men consumeert". Onder "de hoeveelheid die men consumeert" versta ik iets heel anders dan geinformeerd worden als ik niet bel/sms/internet. Ik zie nogsteeds niet hoe het mogelijk is dat ik zo'n hoge rekening gehad zou moeten hebben. Kennelijk hebben jullie alleen de voorwaarden toegepast waar jullie voordeel uit halen (de hogere kosten) en de voorwaarden waar ik voordeel uit heb (de datasnelheid, het bel/internet plafond) die worden opzij geschoven. Dan het stukje over notificaties genomen, hier scheppen jullie de illusie dat mocht een soortgelijke situatie voorkomen dat ik hiervan op de hoogte gesteld word. Deze rekening is voor mij veels te hoog, zelfs al zou ik het willen, ik kan hem niet betalen. Ik heb er simpelweg het geld niet voor. Gekeken naar de bovengenoemde punten ga ik hem ook niet betalen totdat er een goede en heldere oplossing gevonden is.

In de bijlage kan je een screenshot vinden van de gegevens en instellingen, waar Notificatie Verbruik aangevinkt is. Met vriendelijke groet,Maxim


Het klopt dat je onder de voorwaarden van Tringg bent overgestapt. Jouw internet snelheid is daarom ook hoger dan gebruikers die geen Simyo Tringg aansluiting hebben. In de Tringg voorwaarden wordt het geven van een melding wanneer je een x aantal minuten of een x aantal mb's hebt verbruikt niet genoemd. Daarom hebben we het niet geven van deze melding ook benadrukt in de brief (verstuurd in mei 2011) en mail (vestuurd in september 2011). Notificaties gebruik is bedoeld om klanten er op te attenderen dat wanneer zij de aansluiting een tijd niet gebruikt hebben, hier een bericht over ontvangen. Je hebt volgens onze gegevens weldegelijk internet verbinding gemaakt. Je kan de klantenservice overigens gewoon bereiken tussen 9:00 en 17:30.

Groetjes,

Alex
Badge
Tevens wil ik mij nog beklagen dat jullie telefonische klantenservice niet bereikbaar is. Maandag en dinsdag heb ik circa 10minuten per keer naar een kiestoon zitten luisten omdat alle medewerkers in gesprek waren.
Badge
Welkom op het forum mvdw,Ik heb je aansluiting en je factuur bekeken. Je hebt volgens onze gegevens een Simyo Tringg aansluiting met een bijbehorende internet bundel. Omdat je een Simyo Tringg aansluiting hebt, betaal je het buiten de bundel tarief van 0,30 cent per mb. Je ontvangt bij Simyo geen bericht wanneer je een x aantal minuten of een x aantal mb's hebt verbruikt. Notificaties ontvangen houdt in dat je een email ontvangt zodra je lange tijd geen gebruik hebt gemaakt van de aansluiting.Je verbruik geeft aan dat er internet sessies plaats hebben gevonden waarbij veel data wordt verbruikt. Je kunt zelf het beste nagaan waar dit internet verbruik vandaan zou kunnen komen. Simyo kan niet zien welke site, app etc. het verbruik veroorzaakt heeft.Groetjes,Alex
Beste Alex, Je stelt dus dat ik onder de voorwaarden van tringg verder ben gegaan bij simyo? Dus ook de tarieven van tringg? Graag had ik opheldering over de volgende verschillen (je stelt immers dat ik onder dezelfde voorwaarden ben verder gegaan): Waar is mijn snelheid van 7.2mbs heengegaan? Nu heb ik slechts 2mbs. Bij tringg KON je niet over je bundel heengaan. Simyo zegt dat ze niet wilt dat de klant voor verrassingen komt te staan, ik kan dit niet als iets anders bestempelen. Dat notificaties enkel gestuurd worden als ik lange tijd geen gebruik maak van jullie diensten, die vlag gaat bij mij niet op. Je verschuild je hier achter een mijns inziens niet standhoudend argument. Misschien kan je jezelf verduidelijken door uit te leggen hoe "Notificaties verbruik" bedoeld is. Verbruik betekend volgens mij nogsteeds "de hoeveelheid die men consumeert". Onder "de hoeveelheid die men consumeert" versta ik iets heel anders dan geinformeerd worden als ik niet bel/sms/internet. Ik zie nogsteeds niet hoe het mogelijk is dat ik zo'n hoge rekening gehad zou moeten hebben. Kennelijk hebben jullie alleen de voorwaarden toegepast waar jullie voordeel uit halen (de hogere kosten) en de voorwaarden waar ik voordeel uit heb (de datasnelheid, het bel/internet plafond) die worden opzij geschoven. Dan het stukje over notificaties genomen, hier scheppen jullie de illusie dat mocht een soortgelijke situatie voorkomen dat ik hiervan op de hoogte gesteld word. Deze rekening is voor mij veels te hoog, zelfs al zou ik het willen, ik kan hem niet betalen. Ik heb er simpelweg het geld niet voor. Gekeken naar de bovengenoemde punten ga ik hem ook niet betalen totdat er een goede en heldere oplossing gevonden is.

In de bijlage kan je een screenshot vinden van de gegevens en instellingen, waar Notificatie Verbruik aangevinkt is. Met vriendelijke groet,Maxim
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum mvdw,

Ik heb je aansluiting en je factuur bekeken. Je hebt volgens onze gegevens een Simyo Tringg aansluiting met een bijbehorende internet bundel. Omdat je een Simyo Tringg aansluiting hebt, betaal je het buiten de bundel tarief van 0,30 cent per mb. Je ontvangt bij Simyo geen bericht wanneer je een x aantal minuten of een x aantal mb's hebt verbruikt. Notificaties ontvangen houdt in dat je een email ontvangt zodra je lange tijd geen gebruik hebt gemaakt van de aansluiting.

Je verbruik geeft aan dat er internet sessies plaats hebben gevonden waarbij veel data wordt verbruikt. Je kunt zelf het beste nagaan waar dit internet verbruik vandaan zou kunnen komen. Simyo kan niet zien welke site, app etc. het verbruik veroorzaakt heeft.

Groetjes,

Alex
Badge
423 euro is wel erg overdrevend veel. Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat je simkaart wordt geblokeerd als het te veel buiten de bundel valt of was het niet bij simyo?

Voor dat geld zou ik zeker ook gestrest raken, ik wens u veel succes er mee.

Reageer