Skip to main content

.

Hallo Simyo,

Aangezien ik geen antwoord van jullie krijg op mijn vraag/probleem via WhatsApp en ik ook de klantenservice niet kan bellen omdat mijn simkaart geblokkeerd is, stel ik de vraag op dit forum. Eergisteren kreeg ik van Simyo het bericht dat mijn simkaart geblokkeerd is vanwege 'hoge kosten in korte tijd'. Op de Simyo-app zie ik nu een factuur staan van meer dan 100 euro… Het kan niet kloppen dat ik zoveel kosten gemaakt zou hebben in korte tijd. Mijn bundel van 10 GB voor deze maand was op, vervolgens heb ik twee keer extra MB's gekocht (500 MB voor 5 euro). Ik heb via de app steeds in de gaten gehouden of ik nog voldoende MB's had om te internetten. Dit was steeds het geval. Zowel via de Simyo-app (waarop ik mijn aantal beschikbare MB's in de gaten kan houden) als via de SMS is mij niet duidelijk geworden dat mijn tweede extra bundel van 500 MB's klaarblijkelijk al zo snel op was. Ik heb die dag (27 augustus) enkel in de trein mijn data gebruikt (in de veronderstelling dat ik nog voldoende MB's had, aangezien ik dit steeds had gecheckt via de app) voor simpel internetgebruik (d.w.z. géén dataslurpende app zoals Netflix o.i.d.). 

Graag hoor ik vóór het einde van deze maand - dus binnen drie dagen, voordat mijn nieuwe bundel voor de maand september ingaat - hoe dit opgelost kan worden. Het kan immers niet kloppen dat ik zo enorm veel kosten gemaakt heb in een korte tijd.

Met vriendelijke groet,

Elvira

Advies @ElviraHN , zet meteen het dataplafond aan binnen MijnSimyo, dat gaat dan per 1 september in en wacht verder de reactie van een moderator af.

Succes.

Hoi @ElviraHN,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik! Het is op dit moment enorm druk via Whatsapp waardoor het langer kan duren voordat je reactie van ons krijgt. Onze excuses hiervoor.

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar je MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. Verder is het zo dat het verbruik in de Mijn Simyo app niet real time is en dat dit met een vertraging wordt verwerkt. De sms’jes die wij versturen ter waarschuwing worden daarentegen wel real time verstuurd.

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand zoals @J.D.L. ook aangeeft (bedankt voor je hulp!). Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer