Op 17 oktober werd ik wakker met een schokkend sms’je van Simyo: ik zou €4980,85 buiten de bundel hebben verbruikt. Dit zou zijn gebeurd in de nacht van 17 oktober tussen 01:41 en 02:00. In slechts 19 minuten is dat bedrag verbruikt, terwijl ik op dat moment thuis lag te slapen. Ik had hierover al een topic geplaatst, maar vroeg dit te verwijderen omdat ik ervan uitging dat het opgelost zou worden. Tijdens een goed telefoongesprek werd mij namelijk verzekerd dat alles zou worden onderzocht en mijn vragen zouden worden beantwoord.
Helaas zijn mijn vragen tot op heden niet beantwoord. Ik weet nog steeds niet hoe dit kon gebeuren terwijl ik lag te slapen. Het enige wat ik te horen kreeg, is dat het mogelijk door apps of een iOS-update is veroorzaakt. Dit kan echter niet kloppen, omdat ik op dat moment nog een iOS-update had staan die niet was gedownload. Bovendien doe ik iOS-updates altijd handmatig, en zelfs al was er een update geweest, dan nog zou die nooit 58 GB aan data verbruiken.
Nu, enkele maanden later, krijg ik nog steeds geen antwoord van Simyo en krijg nu te horen dat de fata niet meer beschikbaar is om mijn vragen te kunnen beantwoorden. De oorspronkelijke factuur is zogenaamd uit coulance verlaagd naar €335. Toen ik weigerde te betalen omdat mijn vragen niet waren beantwoord, is de factuur verder verlaagd naar €100. Dit voelt voor mij als oplichterij en een verdienmodel van Simyo, zeker gezien de vele topics en reviews hierover op het internet.
Op mijn e-mails wordt niet meer gereageerd, en telefonisch krijg ik telkens te horen dat ze het gaan uitzoeken en mij terugbellen, maar dat gebeurt niet. Voor mij zijn het pure dieven.
Binnenkort stap ik over naar een andere provider, en deze topic laat ik staan in de hoop dat mensen goed worden geïnformeerd en gewaarschuwd om dit soort situaties te voorkomen.