Skip to main content
antwoord

Rekening van 434,41 voor een uur buiten bundel?

• June 16, 2025
  • 2 reacties
  • 47 Bekeken

Hallo, ik ben sinds begin deze maand verhuisd en heb nog geen internet hier. Ik heb daarom gewerkt op mijn mobiele 5g. Ik had 40gb tot mijn beschikking en heb dit vandaag niet in de gaten gehouden. Nu zat ik in een teams-call van 4 tot 5 waarna de internet wegviel. Nu keek ik op mijn telefoon en zag ik dat jullie mij een smsje hebben verstuurd dat ik buiten mijn bundel zit en dat er kosten in rekening worden gebracht. Nu heb ik ingelogd op Simyo en zie ik een rekening van €434,41! Sorry maar dit vind ik echt buitenproportioneel en absoluut extreem onklantvriendelijk. Ik ben nu meer dan 5 jaar klant bij jullie altijd netjes betaald en altijd binnen mijn bundel gebleven. En nu één onoplettendheid en ik krijg een rekening van meer dan €400! Als ik het had geweten had ik gelijk mijn internet stop gezet en op mijn werkbundel verder gegaan. Ik hoop echt dat dit ongedaan kan worden gemaakt want ik vind dit extreem onredelijk en absoluut buitenproportioneel.

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@Wout97,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over.

Wij hebben sinds kort de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Super bedankt voor je hulp! ​@JanD 

Groetjes,
Roeqajja

2 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • June 17, 2025

Beste ​@Wout97 jammer dat je dit overkomen is.

Zet meteen dataplafond aan voor €0,50 per maand om in de toekomst dat soort buitenbundelkosten te voorkomen en gaat dan per de 1e van de komende maand in.

Voor de rest van deze maand kun je relatief goedkope databundels kopen via MijnSimyo om de maand door te komen of een alternatief bedenken.

Er is niets buitensporigs aan de tarieven die Simyo berekent bij buitenbundelkosten.

Je bent er mee bekend, want het staat gewoon in de voorwaarden.

Als je een Android toestel hebt kun je daarin zelf ook een waarschuwing en plafond instellen.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • antwoord
  • June 17, 2025

Hi ​@Wout97,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over.

Wij hebben sinds kort de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Super bedankt voor je hulp! ​@JanD 

Groetjes,
Roeqajja