jaren tevreden klant met prijsplafond van E 12,- per maand. Telefoon gebruik alleen thuis op eigen wifi, noodzakelijk vanwege medische redenen, hartfalen. ik moet bereikbaar blijven. in 1 x na jaren een rekening van E 259,- voor 2 weken gebruik. mijnhart begaf het bijna.
Een reden geeft dit bedrijf niet, alleen wij kunnen het verbruik vanwege privacy niet inzien. nader onderzoek leverde de volgende informatie op : vele klanten hebben ermee van doen, dat er plots na jaren een hoog verbruik is. als dit bedrijf niet zelf had geblokkeerd was de rekening opgelopen naar E 1000 per maand en dat is niet te verantwoorden na jaren stabiel gebruik. De volgende rekening komt er al weer aan, in 2 weken 159 euro. En dat moet iemand ophoesten die zwaar ziek is.
Dit bedrijf heeft het contract dat we hadden, prijsplafond van E 12,- bewust of onbewust overschreden, te weten dat een klant zich niet kan verwerend. Ze geven de klant de schuld vanwege bepaalde handelingen op de telefoon. Maar waar blijft dat prijsplafond dan in 1x. Dat kan niet veranderd worden, staat in in het contract.
Na 1 belletje wordt de eerste rekening gehalveerd en moet de klant blij zijn met deze “coulance". Pardon ? de overige 135 euro eisen ze wel, puur stelen dit. Waarom geven ze na 1 enkel gesprekje zoveel toe om de rekening te halveren. Als het bedrijf weet gelijk te hebben, zullen ze dat nooit doen.
Velen kunnen zich niet verweren , geen juridische bijstand kunnen betalen etc en het bedrijf zit gebeiteld. in alle verhalen die de mensen doen die dit hebben meegemaakt, is duidelijk dat dit bedrijf geen verantwoordelijkheid neemt, alleen: om privacy redenen mogen we het verbruik niet bekijken. Ze mogen zeker mijn gebruik onderzoeken en bekijken, ik zou ze er zelfs voor betalen.
Het abonnement opzeggen levert niets op. Ik heb de telefoon uitgeschakeld, abonnement loopt nog 30 dagen door volgens het contract...ja, dat in 1 x weer wel en de rekening zal oplopen tot meer dan 1000 euro zonder dat ik er iets aan kan doen.
geen telefoon meer, maar wel hoogverbruik, leg dat nu eens uit ? Ik zit nu in een gevaarlijke situatie, vooral s nachts met mijn kwetsbare lichaam/hart en ik kan het oplopen van de rekening niet stoppen. Machteloos en radeloos. Waar is de menselijkheid, de eerlijkheid gebleven? De komende maanden wordt het me onmogelijk gemaakt om mijn rekeningen te kunnen betalen, laat staan eten. gewoonweg omdat een bedrijf als simyo weet hoe de zaken aan te pakken om stelselmatig klanten uit te zoeken om deze grap uit te halen.
Ik zal juridische hulp in moeten schakelen, maar ben genoodzaakt om de forse rekeningen te betalen ivm incasso. Na 2 jaar erg ziek te zijn geweest is het noodzaak om weer wat zelfstandigheid terug te krijgen ivm het halen van een fiets. Zelfs dat wordt mij aan tranen toe ontzegt.
Ik weet niet niet of dit nog op te lossen valt, na jaren strijden om weer op de been te komen ben ik mijn vechtlust kwijt en over twee maanden mogen mijn kinderen hun moeder begraven, omdat ze het niet meer zag zitten.
Er wordt alle3en eerlijkheid gevraagd, geen coulance, er wordt rechtvaardigheid gevraagd, geen onbeantwoorde vragen.
een verdrietige moeder……………..