Skip to main content
antwoord

Plotseling extreem hoog dataverbruik?

  • April 17, 2025
  • 2 reacties
  • 48 Bekeken

Kreeg deze avond melding dat databundel leeg was, kan gebeuren dus even extra 500mb bijgekocht. Na een half uur kreeg ik een mail dat mijn nr is geblokkeerd door hoogverbruik en dat de kosten minimaal 250 euro zijn. 
 

In de app zie ik dat er in +/- een half uur 59 mb per minuut is verbruikt, totale kosten 282 euro… Hoe kan dit? Ik ben me nergens van bewust en heb geen rare dingen met m’n telefoon gedaan (geen streaming, geen videobellen, geen downloads)…?

Beste antwoord door Seren

Hoi ​@Ben1433,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat er hoge kosten buiten de bundel zijn gemaakt, ik kan me voorstellen dat dit erg schrikken voor je is geweest.

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten wanneer je 80% en 100% van je databundel hebt verbruikt. Deze sms'jes komen rechtstreeks vanuit het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven we ook duidelijk aan wat het tarief is vanaf dat moment (€0,15 per MB) en adviseren we om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Heb je deze sms'jes gezien?

Het is belangrijk om te weten dat zolang de internetverbinding op je simkaart actief is er altijd kans is op dataverbruik, zelfs als je telefoon niet actief in gebruik is. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door automatische updates of apps die op de achtergrond blijven draaien.

Zoals ​@JanD  aangeeft, is het aan te raden om je dataplafond in te schakelen. Dit kost €0,50 per maand en stelt je in staat om zorgeloos te internetten. Meer informatie hierover kun je hier teruglezen: Dataplafond bij Simyo.

Omdat ik deze situatie echt enorm vervelend voor je vind wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen. Ik zal mijn best doen om je te helpen hier een gepaste oplossing voor te vinden.

Groetjes,
Seren

2 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • April 18, 2025

Beste ​@Ben1433 zet meteen dataplafond aan, kost 50c per minuut en gaat dan per de 1e van de komende maand in.

Op app-niveau kun je zien waar de data aan verstookt is en daar maatregelen op nemen.

 

 


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • antwoord
  • April 18, 2025

Hoi ​@Ben1433,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat er hoge kosten buiten de bundel zijn gemaakt, ik kan me voorstellen dat dit erg schrikken voor je is geweest.

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten wanneer je 80% en 100% van je databundel hebt verbruikt. Deze sms'jes komen rechtstreeks vanuit het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven we ook duidelijk aan wat het tarief is vanaf dat moment (€0,15 per MB) en adviseren we om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Heb je deze sms'jes gezien?

Het is belangrijk om te weten dat zolang de internetverbinding op je simkaart actief is er altijd kans is op dataverbruik, zelfs als je telefoon niet actief in gebruik is. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door automatische updates of apps die op de achtergrond blijven draaien.

Zoals ​@JanD  aangeeft, is het aan te raden om je dataplafond in te schakelen. Dit kost €0,50 per maand en stelt je in staat om zorgeloos te internetten. Meer informatie hierover kun je hier teruglezen: Dataplafond bij Simyo.

Omdat ik deze situatie echt enorm vervelend voor je vind wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen. Ik zal mijn best doen om je te helpen hier een gepaste oplossing voor te vinden.

Groetjes,
Seren