Skip to main content

Beste Simyo,

Ik werd vanochtend wakker met het bericht dat mijn simkaart is geblokkeerd en dat ik meer dan 250 euro kosten heb gemaakt. Ik ben hier heel erg van geschrokken en ik baal hier ontzettend van. Ik luister vaak naar een stream of een video om in slaap te vallen en zo ook afgelopen nacht. Ik had alleen kennelijk mijn wifi niet aanstaan en daarom is het automatisch van mijn bundel afgegaan.

Ten eerste, ik snap dat het mijn schuld is. Ten tweede, ik zag dat ik kennelijk datalimieten kan instellen en dat ga ik zeker doen. Ten derde, ik ben blij dat jullie mijn Simkaart hebben geblokkeerd om nog hogere kosten te voorkomen. Dank daarvoor. Ik hoop wel dat er misschien nog iets gedaan kan worden aan de hoge kosten. Het was een ongeluk en 250 euro voor 2000mb is wel heel pijnlijk voor mij. Alvast bedankt voor uw reactie en uw begrip.

 

Vriendelijke groet,

Sven

Hoi @SvenCammeraat,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je een hoge rekening hebt gekregen vanwege internetverbruik buiten je bundel!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwingssms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Als je een Android telefoon hebt wil ik de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in je telefoon om dit in de toekomst te voorkomen. Als je een iPhone hebt, dan wil ik je verwijzen naar dit topic. Op onze website hebben wij een blog met meer handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. Ik lees dat je al een datalimiet in gaat stellen in je telefoon, dat is heel handig! 

Ik kan het me voorstellen dat je de sms’jes gemist hebt omdat je sliep en dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Ik wil je daarom graag helpen en met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken. 🙂

Groetjes,
Roeqajja


Reageer