Skip to main content

.

Goedendag,

Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik mijn bankafschrijvingen zag, er is 365,84 afgeschreven door Simyo!

Wij hebben voor onze 12 jarige zoon een Simyo 200 abonnement met daarbij een 10GB databundel, wat altijd ruim voldoende is en er is is daarom nooit meer dan 10,- aan maandelijkse kosten geweest. 

Bij dataverbruik in de portal zie ik allemaal blokken van 59MB achter elkaar en mijn zoon en ik hebben geen idee waaraan. Mijn zoon is altijd heel consequent om overal Wifi te gebruiken en geen media te streamen op 4G.

Ik, als ouder, heb bewust de Simyo app op mijn eigen telefoon staan om vinger aan de pols te houden. Mijn zoon en ik hebben geen enkele melding gekregen over het dataverbruik buiten de bundel.

Ik lees dat Simyo normaal uit voorzorg de SIM-kaart blokkeert als er binnen korte tijd hoge kosten gemaakt worden buiten je bundel. Dit is niet gebeurt, terwijl de kosten buiten de bundel 35 X de maandelijkse kosten zijn!

Ik hoop echt enorm dat iemand van Simyo hier kan helpen, want we zijn radeloos, dit was absoluut niet de bedoeling en we kunnen dit geld ook echt niet missen.

Met vriendelijke groet, Bas

Hoi @Bas-SIMYO,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten buiten je bundel hebt gemaakt!

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt. Wij kunnen vanwege de privacywetgeving helaas niet inzien waar je MB's aan zijn verbruikt, via de instellingen in je telefoon kun je dit soms wel nog achterhalen.

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Groetjes,
Roeqajja


Hoi @Roeqajja, heb je mijn privé bericht gisteren ontvangen? Mvg, Bas


Hoi @Bas-SIMYO,

Bedankt voor je reactie. Ik heb je privébericht zeker ontvangen! In verband met de drukte kan het iets langer duren voordat je reactie van mij krijgt, mijn excuses. Ik heb zojuist gereageerd op jouw privébericht. 🙂

Groetjes,
Roeqajja