Skip to main content
antwoord

Onverwachte verhoging abonnementskosten

  • September 30, 2025
  • 3 reacties
  • 53 Bekeken

Ik zie dat de kosten van mijn abonnement enorm zijn gestegen, en daar ben ik het niet mee eens. Het bedrag van €128 is naar mijn mening erg hoog. Ik heb inmiddels kunnen achterhalen dat dit te maken heeft met het stopzetten van mijn internetabonnement.

 

€128 is voor mij echter te veel. Ik hoop dat jullie hier iets aan kunnen doen of een passende oplossing kunnen bieden.

 

Alvast bedankt voor jullie begrip

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@T.jf,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er hoge kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Je telefoon verbruikt namelijk altijd internet, ook als je je telefoon niet gebruikt. Denk maar aan apps die op de achtergrond data verbruiken. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Groetjes,
Roeqajja

3 reacties

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • antwoord
  • September 30, 2025

Hi ​@T.jf,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er hoge kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Je telefoon verbruikt namelijk altijd internet, ook als je je telefoon niet gebruikt. Denk maar aan apps die op de achtergrond data verbruiken. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Groetjes,
Roeqajja


  • auteur
  • Beginner
  • October 1, 2025

Persoonlijke gegevens 

 

Tel : 06XXXXXXXX


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • October 2, 2025

Hi ​@T.jf,

Bedankt voor je reactie. 

Zojuist heb ik je gegevens uit je bericht verwijderd, je topic is namelijk zichtbaar voor iedereen. Ik raad aan om voorzichtig te zijn met het delen van je persoonlijke gegevens voor je eigen veiligheid!

Ik wil je nogmaals vragen om mij een privébericht te sturen met je 06-nummer en persoolijke gegevens zodat ik je verder kan helpen via de privéchat.

Groetjes,
Roeqajja