Skip to main content

.

Beste Simyo,

Het lijkt erop dat er vanwege een fout een factuur openstaat van +250 euro. Schijnbaar zou ik binnen 6 uur meer dan 250 euro besteed hebben, wat niet mogelijk zou moeten zijn volgens jullie site aangezien het 24 uur limiet op 100 euro zit. Het is een vrij goedkoop abonnement (10 euro per maand, dus plotseling kosten voor 25 maanden!), en ik ben er dus niet echt blij mee om opeens een gigantisch bedrag te zien. Hoe kunnen we dit oplossen?

Want ik zou graag willen dat dit niet meer mogelijk is om MBs naast de bundel te gebruiken, en het liefst dus ook dat ik geen 250 euro extra moet betalen voor slechts 1.5GB. Ik ben best bereid om ter compensatie een hoger abonnement af te sluiten, aangezien een upgrade naar extra data slechts een paar euro extra per maand is, maar ik ga natuurlijk geen 250 euro betalen voor een abonnement wat normaal 10 euro is. Ik ben pas sinds vorige maand klant, dus dit is absoluut geen fijne verwelkoming.

Hoi @SimyoUser37,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je een hoge rekening hebt gekregen vanwege internetverbruik buiten je bundel!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwingssms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.

Als je een Android telefoon hebt wil ik de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in je telefoon om dit in de toekomst te voorkomen, dat is misschien wel handig! Als je een iPhone hebt, dan wil ik je verwijzen naar dit topic. Op onze website hebben wij een blog met meer handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen.

Ik kan het me voorstellen dat dit geen lekkere start is. Ik wil je daarom graag helpen en met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken. 🙂

Groetjes,
Roeqajja


Reageer