Skip to main content

.

Onverwachte buitenbundel kosten, wat nu?


Ik was onderweg in de trein en opeens krijg ik bericht dat ik flink over me bundel ben.

Ik heb het idee dat ik niet de normale waarschuwing van dat ik 100% van mn bundel heb gebruikt, heb gezien.

Ik ga normaal nooit over mn bundel heen en nu gaat die in 1 keer heel erg er over heen.

En nu staat er dus €156,61 moet betalen. Wat echt een heel groot bedrag is voor mij.

Zou er misschien mogelijk mischien een andere oplossing zijn?

Uitgelichte reactie

1 april 2025

Hi ​@Seem,
 

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Het is natuurlijk ook de bedoeling dat je onze waarschuwingsberichten ontvangt. Ik zoek graag voor je uit waar dit mis is gegaan. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Super bedankt voor je hulp! â€‹@JanD 

Groetjes,
Roeqajja

2 reacties

JanD
  • Consultant
  • 810 reacties
  • 31 maart 2025

Beste ​@Seem activeer in ieder geval meteen het dataplafond voor 50c per maand en gaat dan per 1 april in, dat is geen grap.

Dan voorkom je voor een volgende keer dat soort onverwachte kosten.

 


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2572 reacties
  • 1 april 2025

Hi ​@Seem,
 

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Het is natuurlijk ook de bedoeling dat je onze waarschuwingsberichten ontvangt. Ik zoek graag voor je uit waar dit mis is gegaan. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Super bedankt voor je hulp! â€‹@JanD 

Groetjes,
Roeqajja


Reageer