We schrikken van 143 euro extra op de factuur voor dataverbruik. Het is de telefoon van onze zoon. Blijkbaar heeft hij tethering gedurende 30 minuten ingeschakeld... Het is een vreselijk systeem dat is ontworpen om de operator meer geld te bezorgen. Het lijkt erop dat Simyo erg behulpzaam is door internet te blokkeren vlak nadat hij 143 euro extra in rekening heeft gebracht. Het is schandalig. Ik vraag me af hoeveel mensen soortgelijke ervaringen hadden.
Hallo
Op de telefoon zelf kun je nu al een waarschuwing en blokkade instellen bij het naderen van het dataplafond.
Als je de kosten niet in 1 keer kunt betalen, kun je via de bekende kanalen met Simyo contact opnemen om een betalingsregeling te treffen of wachten op een reactie van een moderator binnen dit forum.
De voorwaarden moeten je bekend zijn, dat buiten je bundel x,xx cent per MB in rekening wordt gebracht, dus het is niet schandalig wat Simyo doet, je had het kunnen weten.
En met je zoon kun je ook een betalingsregeling treffen door het van zijn zakgeld in te houden, daar leert hij dan ook van of hij kan er een krantenwijkje bij nemen.
Hi
Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik!
Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over.
Wij hebben sinds kort de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. Ik raad zeker aan om een dataplafond te activeren via Mijn Simyo.
Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.
Bedankt voor je hulp!
Groetjes,
Roeqajja
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.