Skip to main content

.

Ik krijg op 20.15 een sms’je dat ik 80% van mijn bundel heb gebruikt. 
20.19 ontvang ik een sms dat mijn bundel is verbruikt. 
20.23 heb ik €744,33 extra kosten buiten mijn bundel gemaakt en is mijn simkaart geblokkeerd. 
Dus in 4 minuten tijd zou ik €744,33 hebben gebruikt aan data. 
Dit terwijl ik in de bioscoop zat en dus helemaal niet met mijn telefoon bezig was.

 

jullie klantenservice is niet bereikbaar en krijg behoorlijke spanning hiervan.

Ik zie op jullie forum dat veel meer mensen met deze klacht bij jullie komen? Hoe kan het dat dit steeds gebeurd en wat is de oplossing? 
 

De oplossing voor nu is je mobiele internet meteen uitzetten @Jar 

Verder kun je het dataplafond activeren, dat gaat dan op 1 oktober a.s. in.

Binnen je mobiel kun je op app-niveau zien waar de data aan verstookt is en per app maatregelen nemen.

Als je de nota niet in 1 keer kunt betalen kun aan Simyo via de bekende kanalen om een betalingsregeling vragen en/of de reactie van een moderator hier afwachten.

Als het gied is heb je een mail en/of SMS gehad hoe te handelen om de simkaart weer te deblokkeren.

Voor de rest van de maand zou je eventueel een databundel kunnen kopen, die gaat dan meteen in als je simkaart weer gedeblokkeerd is.

Succes.

 


Hoi @Jar,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar je MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. Bij een iPhone is dit vaak wel wat lastiger, je kunt wel via de instellingen in je telefoon zien welke apps de meeste MB's verbruiken in je telefoon.

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. Het is wel de bedoeling dat je dit zelf inschakelt via Mijn Simyo indien je dit wenst.

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag met je mee wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Bedankt voor je hulp! @JanD 

Groetjes,
Roeqajja


Reageer