.

Beantwoord

Onjuiste kosten factuur. Waar komen deze kosten vandaan?

  • 15 August 2023
  • 3 reacties
  • 60 Bekeken

Zojuist heb ik mijn factuur van de maand juli gekregen. Tot mijn schrik zag ik dat ik op 31 juli binnen 2 minuten tijd 105 euro aan kosten heb gemaakt buiten mijn bundel en per minuut was het meer dan 59 mb. ik snap niet hoe dit kan en ga er eigenlijk van uit dat dit een fout is want heb niet zoveel verbruikt wat zo hoog kan zijn. Ook zag ik net bij de maand augustus onder het kopje verbruik dat mijn totale mb voor deze maand ruim 37.000 mb is terwijl ik in mijn overzicht zie dat ik duidelijk zoals elke maand 20.000 mb heb. Kan iemand helpen want ik wil die 105 euro echt niet betalen en ben er eigenlijk ook van overtuigt dat ik het niet verbruikt heb en dat het een technise fout is ofzo.

icon

Beste antwoord door Seren 16 August 2023, 14:35

Bekijk originele reactie

3 reacties

Voor de duidelijkheid: ik heb op 31 juli tussen 23:08-23:10 708mb verbruikt en 105 euro aankosten gemaakt buiten mijn bundel en nu lijkt mijn maandelijke mb verbruik ook hoger te zijn terwijl dat niet in mijn overzicht te zien is of ik zelf heb aan gegeven.

Reputatie 7

@MartinaF welkom bij Simyo….

Zoals je kunt zien op het forum ben jij niet de enige met een soortgelijk verhaal….

Feit is, het dataverbruik wordt geregistreerd door jouw simkaart in jouw telefoon. Simyo kan en mag niet zien waaraan jij je data hebt verbruikt. Alleen jij kunt zien in je telefoon wat de data nodig heeft gehad.

Vandaag zal een van de moderators @Amy @Roeqajja @Seren hierop reageren en je vragen een bericht te sturen zodat er even op je aansluiting kan worden meegekeken om te zien of er eventueel wat mogelijk is.

Veel succes.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @MartinaF,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er kosten buiten de bundel zijn gemaakt. Ik kan mij voorstellen dat je hiervan geschrokken bent. 

Bij Simyo hebben wij geen dataplafond. Dat houdt in dat je buiten je gebruikelijk internet bundel van 20GB (in jouw geval) ook meer internet kunt verbruiken. Wij sturen hierom altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internet bundel. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0,15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Heb je deze sms'jes gezien? 

Zoals @RicoK al aangeeft kunnen wij niet zien waaraan je internet hebt verbruikt (thanks Rico!). Ik raad je aan om deze blog: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel goed door te lezen. Hierin staan handige tips die je wellicht kunt gebruiken. Ook wil ik samen met je kijken naar een oplossing. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen? 

Groetjes,
Seren

Reageer