Skip to main content

.

Wij willen graag melden dat het extra gebruik van bijna 2Gb buiten de bundel van 15Gb niet vanaf de telefoon van onze zoon (13 jaar) is gedaan.

Hij heeft sinds zijn abonnement bijna 45Gb ONGEBRUIKT.

De data die is gebruikt in April & Mei is op momenten gedaan dat de telefoon niet gebruikt werd door mijn zoon.

Het is tevens onbegrijpelijk dat hij voor de ( nog geen ) 2Gb 285 euro extra moet betalen.

Wij zouden graag willen dat Simyo een onderzoek doet waar dit extra gebruik vandaan komt.

Waarop is het bedrag gebaseerd voor de extra data gebruik ? ( nog geen 2GB)

Waarom heeft hij meer kunnen gebruiken aangezien wij juist een maximum van 15GB maandelijks in zijn abonnement heeft ?

Sinds wanneer moet er een plafond persoonlijk worden ingesteld? Dat geeft juist het risico om extreem hoge kosten te voorkomen; hij - Job, 13 jaar !- heeft een extra rekening ontvangen over 1 maand , die meer is dan zijn hele JAAR BUDGET 

Waarom kan hij nog steeds geen gebruik maken van zijn data bundel ?

Sinds 1 juni kun je dataplafond activeren @JobVedder  voor slechts €0,50 per maand per mobiel nummer.

In de telefoon is in de regel op app-niveau te zien welke data waaraan gespendeerd is.

Je bedoelt waarschijnlijk dat jij een rekening hebt ontvangen en niet je zoon, want die is pas 13 en kan geen abo op zijn naam hebben als minderjarige.

Neem contact op met Simyo via de bekende kanalen of wacht een reactie van een moderator binnen dit forum af.

Hij heeft sinds zijn abonnement bijna 45Gb ONGEBRUIKT.

Bovenstaande zin begrijp ik niet. Als je beltegoed/data over hebt aan het eind van de maand vervalt dit gewoon en begin je per de 1e van de maand gewoon weer met een nieuwe maandbundel voor bellen en internetten.

Kom je daar overheen zonder dataplafond, betaal je €0,15 per MB

Met dataplafond stopt het internet, of je moet tussendoor een extra bundel kopen, die dan ook weer stopt aan het door het dataplafond.

Hoi @JobVedder,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten buiten je bundel hebt gemaakt!

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij helaas niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je soms wel nog via de instellingen van de telefoon zelf achterhalen. 

Wat @J.D.L. zegt klopt helemaal! Ik zie op de aansluiting van je zoon dat hij een bundel heeft van 15 GB. Het is niet zo dat je 45 GB hebt opgespaard omdat deze niet zijn verbruikt. Aan het begin van de maand krijg je nieuwe bundels en wat je niet hebt verbruikt komt de volgende maand te vervallen.

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand zoals @J.D.L. ook aangeeft. Ik raad aan om de dataplafond in te schakelen om te voorkomen dat dit weer zou kunnen gebeuren. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Op je aansluiting zie ik terug dat je inmiddels contact hebt opgenomen met onze klantenservice en dat jullie samen tot een oplossing zijn gekomen. Dat is goed om te zien!

Super bedankt voor je hulp topper! @J.D.L. 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reageer