Skip to main content
Beantwoord

Onbedoeld hoog dataverbruik door achtergrond app, is er een coulance mogelijk?

• February 1, 2026
  • 4 reacties
  • 29 Bekeken

Hoi Simyo,

Ik ben enorm geschrokken van mijn factuur van januari (€485,60) en de blokkade van mijn simkaart. Ik ben al lange tijd een tevreden klant en mijn verbruik is normaal heel stabiel (tussen de 2GB en 8GB). Jullie kunnen dit ook terugzien in mijn historie.

Gisteren (31 januari) is er helaas iets misgegaan zonder dat ik het doorhad. Een app heeft per ongeluk op de achtergrond veel data verbruikt terwijl ik aan het fietsen was. Hierdoor heb ik de waarschuwings-sms'jes niet gezien. Dit was absoluut niet mijn bedoeling en ik heb direct het Dataplafond geactiveerd om dit in de toekomst te voorkomen.

Omdat dit een eenmalig incident is, wil ik vragen of er een coulanceregeling mogelijk is? Het huidige bedrag is voor mij erg moeilijk op te brengen voor data die ik niet bewust heb gebruikt.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet, Arash

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@ArashG,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken van de kosten! Goed dat je het dataplafond al hebt ingesteld! Dit gaat in per de 1e van de volgende maand. 

Het is begrijpelijk dat je de sms'jes hebt gemist omdat je aan het fietsen was. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag even met je mee. 

Groetjes,
Amy

4 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • February 2, 2026

Dat is flink wat data voor een achtergrondapp.

JanD
  • February 2, 2026

Beste ​@ArashG via onderstaande link met de contactmogelijkheden kan eventueel een (gespreide) betalingsregeling met u getroffen worden:

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

• auteur
  • Beginner
  • February 2, 2026

Bedankt JanD. Omdat het om een onbedoelde fout gaat door een technische oorzaak, hoop ik dat een moderator met mij mee kan kijken naar een coulance oplossing (reductie van de kosten) in plaats van alleen een betalingsregeling. Ik wacht even de reactie van een moderator af.

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • February 2, 2026

Hoi ​@ArashG,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken van de kosten! Goed dat je het dataplafond al hebt ingesteld! Dit gaat in per de 1e van de volgende maand. 

Het is begrijpelijk dat je de sms'jes hebt gemist omdat je aan het fietsen was. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag even met je mee. 

Groetjes,
Amy