Hallo,
Vanochtend ben ik via e-mail erachter gekomen dat mijn dochter (11 jaar) geheel onbewust in1,5 dag tijd € 403,85 kosten buiten de bundel heeft gemaakt. Hier ben ik natuurlijk enorm van geschrokken…
De e-mails over het de overschrijding kwamen helaas veel te laat, het kwaad was al geschiedt.
Het overschreden bedrag liep op van 100 euro naar uiteindelijk € 403,85.
Hoe dit is gebeurd weet ik niet, wij waren gisteren de hele dag thuis en onze wifi (met 100% dekking is niet uitgevallen of iets dergelijks…) Wellicht dat ze onbewust de wifi op haar telefoon heeft uitgezet…
Op jullie forum las ik dat jullie een regeling hebben waarbij er bij een overschrijding van 100 euro je simkaart wordt geblokkeerd om hogere kosten te voorkomen. Dat zag ik ook in de mail terug vanmorgen. Dat daarna het bedrag nog vrolijk oploopt tot 403,85 vind ik eigenlijk niet kunnen.. Mijn dochter komt van Hollandse Nieuwe af en daar werd de internettoegang geblokkeerd na overschrijding van haar bundel.
Wij zijn met het hele gezin overgestapt naar Simyo vanwege de vermeende goede kwaliteit/prijsverhouding (ook volgens de consumentenbond) en dit is de eerste keer dat we dit tegenkomen.
Daarom zou ik willen vragen of er misschien een coulance regeling te bedenken is.
Inmiddels heb ik met mijn dochter ook zelf maatregelen ondernomen om overschrijding in de in de toekomst te voorkomen. Ik heb een datalimiet laten instellen op het apparaat van mijn dochter die ervoor zorgt dat ik een bepaald aantal mb niet kan overschrijden.
Ik hoop op een goede oplossing.
Met vriendelijke groet,
Ron