Ik heb een nieuw abbonnement gekocht met dataplafond. Ik heb heel weinig geld dus het is voor mij heel belangrijk dat ik elke euro zorgvuldig uitgeeft. Nu krijg ik een rekenig van meer dan 100 euro voorgeschoteld!!!! Simyo, dit kan toch niet waar zijn? Ik zie dat als je het plafond inschakelt dat hij pas volgende maand in gaat, maar dit is een nieuw abbonnement, dus dat gaat bij mij niet op. Graag zetten jullie deze fout snel recht, want dit kan ik echt niet betalen. Ook slaat 15 eurocent per MB natuurlijk nergens op, aangezien het binnen de bundel 0.07 eurocent per MB is.
Nieuw abbonnement met dataplafond gekocht. Toch meer dan 100 euro extra betalen!!
Beste antwoord door Roeqajja
Hoi
Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik!
Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over.
Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.
Op je aansluiting zie ik dat je het dataplafond op 1 februari 2025 hebt ingeschakeld, je hebt dit niet tijdens je bestelling ingeschakeld. Om deze reden gaat je dataplafond vanaf 1 maart 2025 in, dit staat ook in de bevestigingsmail die je hebt gekregen over je dataplafond (zie mail van 1 februari).
Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.
Bedankt voor jullie hulp!
Groetjes,
Roeqajja
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.