Skip to main content

.

Beantwoord

Nieuw abbonnement met dataplafond gekocht. Toch meer dan 100 euro extra betalen!!

• 23 februari 2025
  • 8 reacties
  • 119 Bekeken

Ik heb een nieuw abbonnement gekocht met dataplafond. Ik heb heel weinig geld dus het is voor mij heel belangrijk dat ik elke euro zorgvuldig uitgeeft. Nu krijg ik een rekenig van meer dan 100 euro voorgeschoteld!!!! Simyo, dit kan toch niet waar zijn? Ik zie dat als je het plafond inschakelt dat hij pas volgende maand in gaat, maar dit is een nieuw abbonnement, dus dat gaat bij mij niet op. Graag zetten jullie deze fout snel recht, want dit kan ik echt niet betalen. Ook slaat 15 eurocent per MB natuurlijk nergens op, aangezien het binnen de bundel 0.07 eurocent per MB is. 

Beste antwoord door Roeqajja

Hoi ​@Clara,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Op je aansluiting zie ik dat je het dataplafond op 1 februari 2025 hebt ingeschakeld, je hebt dit niet tijdens je bestelling ingeschakeld. Om deze reden gaat je dataplafond vanaf 1 maart 2025 in, dit staat ook in de bevestigingsmail die je hebt gekregen over je dataplafond (zie mail van 1 februari).

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Bedankt voor jullie hulp! ​@JanD en ​@Kaas Berrie 

Groetjes,
Roeqajja

Bekijk originele reactie

8 reacties

JanD
  • Consultant
  • 784 reacties
  • 23 februari 2025

Beste ​@Clara als je bij een bestaand abo dataplafond activeert, gaat het inderdaad per de 1e van de komende maand in.

Ik kan helaas niet terugvinden of een dataplafond bij een nieuw abo gelijk in gaat, wacht daartoe de reactie van een moderator af deze week. Het zou me wel logisch lijken dat bij de aanvraag van een nieuw abo het ook gelijk in gaat.

Dat de buitenbundelkosten 15 cent per MB kosten staat gewoon in de voorwaarden en had je dus kunnen weten.

Verder kun je binnen je mobiel meestal ook een waarschuwing en blokkade instellen bij het bereiken van het einde van je bundel.

Verder waarschuwt Simyo bij 85% en 100% dat je bundel bijna op c.q. op is en daar heb je blijkbar niet op geanticipeerd.

Als je de factuur niet in 1 keer kunt betalen kun je vandaag via WhatsApp contact opnemen met Simyo tot 17.00 uur of doordeweeks via de bekende kanalen, zie onderstaande link, voor een betalingsregeling.

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

Kaas Berrie
Forum|alt.badge.img+3
  • Involved
  • 183 reacties
  • 23 februari 2025
Clara schreef:

Ik heb een nieuw abbonnement gekocht met dataplafond. Ik heb heel weinig geld dus het is voor mij heel belangrijk dat ik elke euro zorgvuldig uitgeeft. Nu krijg ik een rekenig van meer dan 100 euro voorgeschoteld!!!! Simyo, dit kan toch niet waar zijn? Ik zie dat als je het plafond inschakelt dat hij pas volgende maand in gaat, maar dit is een nieuw abbonnement, dus dat gaat bij mij niet op. Graag zetten jullie deze fout snel recht, want dit kan ik echt niet betalen. Ook slaat 15 eurocent per MB natuurlijk nergens op, aangezien het binnen de bundel 0.07 eurocent per MB is. 

@Clara , ik zou het echt absurd vinden als een keuze voor het dataplafond niet gelijktijdig in zou gaan met een nieuw afgesloten abonnement. Jouw punt wordt zeker door een moderator alhier opgepikt en (hoop ik voor je) gecorrigeerd. Ook ik vindt 0,15 €cent per MB absurd hoog. Echter, als Simyo klanten zijn we daar allemaal mee akkoord gegaan. Vanwege deze kosten bij overschrijding is het verstandig om alle opties te benutten die dit helpen voorkomen, zowel in je telefoon (zie de suggestie van ​@JanD ), via ‘Mijn Simyo”, maar ook het ‘gezonde verstand’ van de gebruiker. Hoop op een goede afloop voor je, ik ga daar wel van uit. 

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2561 reacties
  • antwoord
  • 24 februari 2025

Hoi ​@Clara,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Op je aansluiting zie ik dat je het dataplafond op 1 februari 2025 hebt ingeschakeld, je hebt dit niet tijdens je bestelling ingeschakeld. Om deze reden gaat je dataplafond vanaf 1 maart 2025 in, dit staat ook in de bevestigingsmail die je hebt gekregen over je dataplafond (zie mail van 1 februari).

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Bedankt voor jullie hulp! ​@JanD en ​@Kaas Berrie 

Groetjes,
Roeqajja

JanD
  • Consultant
  • 784 reacties
  • 24 februari 2025

Beste ​@Roeqajja dus ik begrijp uit jouw reactie naar ​@Clara , dat als zij meteen bij haar bestelling dataplafond had aangevinkt, het wèl meteen was ingegaan op de activatiedatum?

Dit i.v.m. reacties naar medeforum-leden, voor het geval een soortgelijke vraag weer aan de orde komt.

Want Clara schreef dat ze een abo had gekocht met dataplafond, maar volgens jou pas geactiveerd na de ingangsdatum van haar abo.

Als ik dat geweten had, was mijn reactie naar haar toe ook heel anders geweest.

Kaas Berrie
Forum|alt.badge.img+3
  • Involved
  • 183 reacties
  • 24 februari 2025
JanD schreef:

Beste ​@Roeqajja dus ik begrijp uit jouw reactie naar ​@Clara , dat als zij meteen bij haar bestelling dataplafond had aangevinkt, het wèl meteen was ingegaan op de activatiedatum?

Dit i.v.m. reacties naar medeforum-leden, voor het geval een soortgelijke vraag weer aan de orde komt.

Want Clara schreef dat ze een abo had gekocht met dataplafond, maar volgens jou pas geactiveerd na de ingangsdatum van haar abo.

Als ik dat geweten had, was mijn reactie naar haar toe ook heel anders geweest.

Hier idem, ​@JanD en ​@Roeqajja . Ook ik begreep dat de twee acties gelijktijdig waren uitgevoerd: abonnement + dataplafond. Dit had wel gekund begrijp ik nu, maar is door ​@Claraniet als zodanig aangevraagd. Maar als de aanvraag op idd. óp 1 februari is gedaan dan kan Simyo in dit geval het dataplafond toch wel op die datum in laten gaan? Of zijn de systemen bij Simyo zo rigide dat dit niet handmatig aangepast kan worden?  

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2561 reacties
  • 24 februari 2025

Hi ​@JanD en ​@Kaas Berrie,

Bedankt voor jullie reactie. Ik leg jullie graag uit hoe het zit.

Het klopt dat het dataplafond meteen in gaat als je dit aanvinkt tijdens je bestelling. Als je tijdens je bestelling niet kiest voor een dataplafond, maar later toch het dataplafond wilt activeren via Mijn Simyo, dan gaat deze wijziging pas de volgende maand in. Wij versturen dan ook een bevestigingsmail waarin wij aangeven dat je dataplafond de volgende maand ingaat.

Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Roeqajja

Kaas Berrie
Forum|alt.badge.img+3
  • Involved
  • 183 reacties
  • 25 februari 2025
Roeqajja schreef:

Het klopt dat het dataplafond meteen in gaat als je dit aanvinkt tijdens je bestelling. Als je tijdens je bestelling niet kiest voor een dataplafond, maar later toch het dataplafond wilt activeren via Mijn Simyo, dan gaat deze wijziging pas de volgende maand in. Wij versturen dan ook een bevestigingsmail waarin wij aangeven dat je dataplafond de volgende maand ingaat.

Groetjes,
Roeqajja

Helder ​@Roeqajja , dank!

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2561 reacties
  • 25 februari 2025
Kaas Berrie schreef:
Roeqajja schreef:

Groetjes,
Roeqajja

Helder ​@Roeqajja , dank!

Geen dank! ​@Kaas Berrie 🙂

Reageer