.

Beantwoord

niet kloppende factuur

  • 26 December 2012
  • 4 reacties
  • 283 Bekeken

Beste Simyo,

ik ben sinds nog geen maandje een nieuwe klant bij jullie, en ik krijg nu mijn eerste factuur.
krijgende denk ik: dat zal wel de aansluitingskosten zijn, logisch. En dat klopt, het zijn de aansluitingskosten van 14,99, maar ik zie dat hierbij ook een sms naar het buitenland van 0,25 cent en internetverbruik van 0,01 cent staan. Hierbij staat dat dit 6 november is geweest, terwijl ik 6 november nog niet eens een simkaart had ontvangen en het bijgevoegde buitenlandse nummer is mij ook niet bekend.
Nu kunnen jullie denken, wat zeur je over 0,26 cent... Maar dat kwartje maakt me niks uit! Wat me wel uitmaakt is dat dit nog niet eens mijn eerste echte factuur is maar mijn abonnement nog moet beginnen en het nu al mis gaat en er extra dingen op de factuur worden gezet. Dit lijkt me niet de bedoeling en vraag me of wat jullie hier aan gaan doen om dit toch te berekenen en het in de toekomst niet weer te laten gebeuren?

Met vriendelijke groet

Tanja
icon

Beste antwoord door Natascha 2 January 2013, 19:07

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Had ik ook, was stomverbaasd, maar na enig speuren hier op het forum kwam ik erachter dat het Apple was die bepaalde instellingen op mijn iPhone automatisch doorgaf aan dat Engelse nummer, zodat ik zonder zelf maar iets te hoeven doen, gelijk gebruik kon maken van alle faciliteiten!
Badge
Ligt blijkbaar niet aan apple?? 

Kan me nl niet voorstellen dat dat op mijn Samsung ook het geval zou zijn!

😞
Badge +6
Beste Simyo,

ik ben sinds nog geen maandje een nieuwe klant bij jullie, en ik krijg nu mijn eerste factuur.
krijgende denk ik: dat zal wel de aansluitingskosten zijn, logisch. En dat klopt, het zijn de aansluitingskosten van 14,99, maar ik zie dat hierbij ook een sms naar het buitenland van 0,25 cent en internetverbruik van 0,01 cent staan. Hierbij staat dat dit 6 november is geweest, terwijl ik 6 november nog niet eens een simkaart had ontvangen en het bijgevoegde buitenlandse nummer is mij ook niet bekend.
Nu kunnen jullie denken, wat zeur je over 0,26 cent... Maar dat kwartje maakt me niks uit! Wat me wel uitmaakt is dat dit nog niet eens mijn eerste echte factuur is maar mijn abonnement nog moet beginnen en het nu al mis gaat en er extra dingen op de factuur worden gezet. Dit lijkt me niet de bedoeling en vraag me of wat jullie hier aan gaan doen om dit toch te berekenen en het in de toekomst niet weer te laten gebeuren?

Met vriendelijke groet

Tanja


Hoi Tanja,

Welkom op het forum!
Zoals Koorelle2 al aangeeft is de sms verstuurd door een app van Apple om de app te registeren. Het versturen van de sms gaat buiten Simyo om.

@ Koorelle2 Bedankt voor je reactie.
Badge +6
Ligt blijkbaar niet aan apple?? 

Kan me nl niet voorstellen dat dat op mijn Samsung ook het geval zou zijn!

:(


Hoi Klasien1978,

Helaas kan ik niet zien vanuit het systeem waarom de sms'jes zijn verstuurd. Raad je aan de app's op je toestel te bekijken.
Het kan zijn dat je een app hebt gedownload die voor het registeren van de app een sms stuurt naar het buitenland.

Reageer