.

Beantwoord

Met de boot naar Engeland, waarom zijn er extra kosten berekend?

  • 18 June 2023
  • 11 reacties
  • 217 Bekeken

Waarom worden er kosten berekend voor internet (buiten de bundel) terwijl internetten in het Verenigd koninkrijk binnen je bestaande bundel zou vallen volgens mijn Sim only contract? Op 1 juni naar Engeland geweest dus bundel was zeker niet ‘op’.

 

~admin: titel aangepast voor betere vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Roeqajja 19 June 2023, 17:26

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Ben je met de boot gegaan?

Ja, ik ben met de boot gegaan.

Reputatie 7
Badge +6

Dan heb je in die periode als het goed is sms’jes ontvangen deze geven de reden aan van je kosten

Reputatie 3
Badge +2

@Ron H op de Simyo website

 

Van Verenigd Koninkrijk naar Nederland

Bellen, sms'en en internetten in Verenigd Koninkrijk (zone 1) valt binnen je Sim Only bundels.

Is je bundel op? Dan maak je gebruik van het EU-buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut, € 0,07 per sms en € 0,15 per MB. Je kan altijd extra minuten en MB’s kopen op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app

 

TS had bundel niet op maar betaald wel buiten de bundel.

@RobbyTown precies dit. :)

@Ron H bedankt voor het meedenken. Als het sms’jes zouden zijn zou ik buiten-de-bundel-kosten verwachten bij mijn bel/sms-bundel en niet bij mijn internetbundel die nog steeds ruim over heeft.

Ik neem morgen anders nog wel telefonisch contact op met de klantenservice om na te vragen waardoor dit komt. Was er bij toeval nu pas achter gekomen, want ik heb ik oktober hetzelfde reisje gehad en toen waren deze extra kosten niet het geval. 

Reputatie 7
Badge +6

Ik doel op een maritiem netwerk😉 maar goed

een moderator gaat morgen reageren op jouw topic.

Reputatie 3
Badge +2

Ik doel op een maritiem netwerk😉 maar goed

een moderator gaat morgen reageren op jouw topic.

Aha op die manier. Goeie niet aan gedacht. Ben benieuwd waar dat dan onder valt. Even afwachten op de mod :)

Hallo @MaartjeJC zie onderstaande link voor uitleg:

Bellen en internetten op zee met het maritieme netwerk - Simyo Blog

 

@JanD heel erg bedankt voor de link. Ook @Ron H nog voor de uitleg! Dit moet het geweest zijn! Ik heb nog een keer teruggekeken naar het tijdstip in mijn bundel met de extra kosten en een smsbericht rond die tijd. Wijze les voor mij!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @MaartjeJC,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over opneemt!

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie inderdaad dat de extra kosten zijn ontstaan omdat je simkaart verbinding heeft gemaakt met een satelliet. Wij versturen in dit geval altijd een waarschuwingsbericht zodat je op de hoogte bent van de tarieven. Je simkaart maakt altijd automatisch verbinding met het sterkste netwerk, dat is in dit geval dus de satelliet geweest. Je kunt in dit geval het beste handmatig een netwerk selecteren of je telefoon op vliegtuigmodus zetten om extra kosten te voorkomen.

Super bedankt voor de hulp @Ron H@RobbyTown en @JanD! 😊

Groetjes,
Roeqajja

Badge

Ja je bent dan in internationale wateren geweest en das geen europa. Heb ik gehad op de boot naar Zweden, wel direkt sms gehad van Simyo maar dan ben je de eerste tientjes al kwijt.

Reageer