Skip to main content

.

Ik heb zojuist een melding gehad dat dat ik meer dan 100 euro over mijn databundel ben gegaan en dat uit voorzorg mijn telefoonnummer is geblokkeerd. Ik heb niet bewust data gebruikt (ik was gewoon thuis en zat dus op de WiFi), kan het zijn dat dit een bug is? Binnen 1 minuut is er 15 keer €8,79 afgeschreven. Ik heb nog nooit zo’n hoge rekening gehad, ik heb om dit in het vervolg te voorkomen het dataplafond ingesteld.

 

Heel verstandig om het dataplafond aan te zetten @emma23november , dat werkt dan vanaf 1 juni a.s.

In je mobiel kun je op app-niveau zien waar het verbruik naar toe is gegaan.

 


Hoi @emma23november,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je bent geschrokken van deze hoge kosten. 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.

Het is inderdaad verstandig dat je het dataplafond hebt ingeschakeld. Zo voorkom je dat dit weer zou kunnen gebeuren. Mocht je meer willen lezen over hoe het dataplafond werkt kun je deze topic lezen. 

Ik kan het me voorstellen dat je de kosten niet bewust gemaakt hebt. Zou je mij een privé bericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Bedankt voor jullie hulp @J.D.L.!

Groetjes,
Seren