.

Beantwoord

Mail dat er (Prepaid) internet verbruikt is zonder dat ik dat doe, wat is er aan de hand?

  • 27 November 2015
  • 5 reacties
  • 126 Bekeken

Vandaag kreeg ik de volgende email over internet gebruik, terwijl ik op mijn (prehistorisch) toestel geen internet geactiveerd heb en alleen bel en sms met dit toestel. Ook heb ik de afgelopen tijd niets vreemds gedaan behalve bellen/sms. In mijn kosten overzicht staat nergens internet verbruik. Waarom krijg ik deze email? is er wat aan de hand?

Beste Ellen, xxxxx

Voor nummer 06xxxxxxx heb je internet verbruikt zonder internetbundel. Je betaalt nu 15 cent per MB.
Tip: Activeer een internetbundel op Mijn Simyo om je kosten laag te houden.

Met vriendelijke groet,

Het Simyo team

Voor de zekerheid heb ik net mijn internet in de mijn mobiel in de instellingen bij mijn simyo uitgezet (kan die spontaan aangaan? Ik kijk hier nooit..)
icon

Beste antwoord door Naomi 28 November 2015, 16:28

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Ellen,

Welkom op het Simyo Forum.

Iets gaat bij mijn weten niet spontaan aan.
Het kan zijn dat je toestel internet verbruikt. Je zegt een oud toestel te hebben maar je kan wel in internet op je mobiel uitzetten. Dat is een teken dat het toestel op internet kan.
Ik raad altijd aan, indien je internet niet gebruikt, dit ook uit te zetten in Mijn Simyo.
Zo kom je voor aangename verassingen.
Het kan even duren voordat alle gegevens binnen zijn in Mijn Simyo.

Heb ik je zo goed kunnen helpen of heb je nog vragen?
Maikel,
Nee niet helemaal. Wel bedankt voor je reactie. Het oude toestel kan inderdaad iets met WAP, een oude vorm van internet, maar dat word echt niet gebruikt.

In het mailtje staat dat er internet gebruikt is , maar ik zie het niet op de verbruik bijn mijn simyo. Op 3 September heb ik ook dezelfde mail gekregen, maar daar is nooit wat van op de rekening gekomen. en ook in die periode is er geen verbruik geregistreerd bij mijn simyo.
Ik krijg dus waarschuwings mails voor iets wat niet echt gebeurd, met het verzoek of ik bundels wil kopen/aanzetten. Klinkt heel erg als marketing actie met bangmakerij.

Ik zou de mails waarderen als er echt iets aan de hand was. Als er echt internet gebruikt word terwijl dat niet de bedoeling is, maar nu weet ik niet of de mailtjes die ik krijg van simyo betrouwbaar zijn. Ben ik de enige die deze mailtjes krijgt ?
Deze mails komen in principe dus alleen als er daadwerkelijk gebruik word geregistreerd. Omdat wij niet veel meer kunnen dan advies geven aub nog even geduld tot iemand van Simyo in uw gegevens kan kijken hoe en waarom u de mails krijgt.

Ik krijg dus waarschuwings mails voor iets wat niet echt gebeurd, met het verzoek of ik bundels wil kopen/aanzetten. Klinkt heel erg als marketing actie met bangmakerij.


Techniek blijft techniek dus kan ook een foutje zijn. Jammer dat men altijd uit gaat van het negatieve en suggestieve uitspraken doen.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi ellen1234, welkom op het Simyo forum!

Ik begrijp dat het verwarrend is dat je zo'n e-mail hebt ontvangen. In je gegevens zie ik ook geen internetverbruik terug. Ik heb het daarom doorgestuurd naar mijn collega's van IT. Zij gaan het verder voor je uitzoeken.

Wanneer ik een terugkoppeling heb gekregen, dan laat ik het je weten.

@maikel.twinnie & Raytje; dank jullie wel voor jullie hulp! Deze hulp wordt erg gewaardeerd 🙂
Reputatie 4
Badge +10
Hoi ellen1234,

Ik heb een terugkoppeling ontvangen. Helaas is het nog niet helemaal duidelijk waarom je de e-mail hebt gekregen. Doordat je de optie 'Internet op je mobiel' uit hebt gezet, zul je de melding ook niet meer ontvangen.

Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag van je.

Reageer