.

Beantwoord

Mag die inflatiecorrectie?

  • 21 September 2023
  • 2 reacties
  • 84 Bekeken

Mag een provider een vast contract met een looptijd van 2 jaar zomaar wijzigen qua bedrag?

 

icon

Beste antwoord door Seren 21 September 2023, 16:40

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hallo @Jetteke dat mag inderdaad, zie daarvoor de voorwaarden.

Als Simyo een wijzigiging aanbrengt in diensten of prijs, dient ze dat, volgens diezelfde voorwaarden, minimaal 1 maand voor de inwerkingtreding van die wijziging bekend te maken aan de klanten d.m.v. een mail of anderszins. Soms kan dit een reden zijn om op te zeggen binnen een lopend contract, maar dat laat Simyo dan ook weten. In dit geval, de inflatie-correctie, is dit geen reden, ook weer volgens de voorwaarden.

Daar heeft Simyo nu niet aan voldaan, bijtijds inlichten dus, en de kwestie ligt bij de ACM terbeoordeling.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Jetteke,

Bedankt voor je bericht. Ik kan begrijpen dat je hier vragen over hebt, goed dat je hierover informeert.

Wij hebben in onze Algemene Voorwaarden staan dat we één keer per jaar een inflatiecorrectie kunnen doorvoeren. Deze voorwaarden horen bij je abonnement. Ik wil je doorverwijzen naar deze pagina met de meest gestelde vragen. Mochten er onduidelijkheden zijn dan hoor ik het graag. 

Groetjes,
Seren

Reageer