Skip to main content

.

Beantwoord

Krankzinnige buiten bundel kosten?

• 19 januari 2025
  • 8 reacties
  • 90 Bekeken

Sinds een half jaar klant bij Simyo. Eerder altijd een telefoon van het werk, maar nu zo geregeld. En dan leer je dus meteen een bizarre les. In de basis weinig te klagen, maar zojuist (op mijn verjaardag nota bene!) in een autorit van een half uur waarin ik aan het rijden was en dus mijn telefoon niet gebruikte blijkbaar een melding gemist dat mijn bundel helemaal op was en als ik uitstap melding krijgen dat mijn SIM geblokkeerd is en ik dus blijkbaar in dat half uur een rekening van ruim â‚¬300 (!!!!!!!!!) heb gerealiseerd. Ik schrik me werkelijk helemaal kapot en heb het idee dat er iets helemaal niet in de haak is. Totdat ik zie dat dit blijkbaar de normale gang van zaken is. Werkelijk krankzinnig dat dit mogelijk is en dit blijkbaar hangbare praktijk is van Simyo. Ik sta echt versteld. Ik hoor graag van Simyo hoe jullie hierin tegemoet gaan komen want dit is echt ABSURD. Mijn verjaardag met een ‘cadeau’ van een bizarre en kansloze rekening is in ieder geval echt top. Dus daarvoor reuze bedankt Simyo! En mijn SIM only abonnement zeg ik morgen nog op.

Tot nooit weerziens Simyo. En laat dit een enorme waarschuwing zijn voor iedereen! WORD ERGENS ANDERS KLANT!!

Beste antwoord door Seren

Hoi ​@Stefk,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je bent geschrokken van deze hoge kosten. Het klopt inderdaad dat wij altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Als je aan het rijden bent kan ik mij voorstellen dat je deze hebt gemist. 

Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt. Heb je ook gecontroleerd of de Wi-Fi-assistentie aanstaat? Deze optie zorgt ervoor dat je toestel automatisch overschakelt naar het mobiele netwerk als de Wi-Fi-verbinding te zwak is. Heb je ook gecontroleerd of iCloud Drive is ingeschakeld? Als deze functie aanstaat kan je toestel automatisch back-ups maken via 4G/5G wat veel MB’s kan verbruiken.

Het is goed om te lezen dat je het dataplafond hebt ingeschakeld. Zo voorkom je dat dit weer zou kunnen gebeuren. En natuurlijk is het fijn om te horen dat onze klantenservice je heeft kunnen helpen. Ik ga ervanuit dat je hiermee bent geholpen, mocht dit niet het geval zijn hoor ik dat graag! 

Groetjes,
Seren

Bekijk originele reactie

8 reacties

• auteur
  • Beginner
  • 5 reacties
  • 19 januari 2025

Correctie: €410!!!

Nou, wat een feest met Simyo! €410 gerealiseerd tijdens een autorit van 35 minuten 🥳  

Kaas Berrie
Forum|alt.badge.img+3
  • Involved
  • 183 reacties
  • 19 januari 2025

​@Stefk , ook voor u, los van de vraag hoe dit kan zijn ontstaan, kan de wedervraag gesteld worden: waarom staat voor €0,50 per maand uw ‘dataplafond’ niet AAN?? Dan was u dit niet overkomen.  

• auteur
  • Beginner
  • 5 reacties
  • 19 januari 2025

En zo valt alles om te draaien. Tuurlijk zit daar ook een les voor mezelf en als ik buiten mijn bundel volle bak filmpjes had gekeken of weet ik wat was het een heel ander verhaal geweest. Maar dit is wel echt een heel bijzonder verdienmodel en een extreem bizar bedrag bij geen actief gebruik tijdens een autorit notabene. Het zegt vooral heel veel over Simyo en dat kun je niet allemaal bij een gebruiker neerleggen dus dat valt wat mij betreft niet goed te praten. 

Kaas Berrie
Forum|alt.badge.img+3
  • Involved
  • 183 reacties
  • 19 januari 2025

Kan het zijn dat automatische updates voor apps en /of het OS van uw toestel ‘aan’ staan? Ook heeft elk toestel de optie om niet automatisch over te schakelen op data zodra wifi er niet is of slechter wordt. Ook is in elk toestel op app niveau na te gaan waar die extra GB’s aan op zijn gegaan. Simyo kan dat nl. niet zien. Zo zijn er voldoende opties voor u als gebruiker om uw toestel ‘in toom’ te houden, daar is de provider niet verantwoordelijk voor.  

• auteur
  • Beginner
  • 5 reacties
  • 19 januari 2025

​@Kaas Berrie, wij verschillen van mening en dat zal zo blijven. Je hebt 1) verantwoordelijkheid als gebruiker en 2) verantwoordelijkheid als provider. Dat Simyo die niet neemt is meer dan helder. Ken genoeg verhalen van andere providers, maar dit is een klasse apart. Die mening zal ik niet bijstellen. Ieder zijn eigen mening uiteraard.

• auteur
  • Beginner
  • 5 reacties
  • 19 januari 2025

Alsnog wel bedankt ​@Kaas Berrie voor je reacties. Het gaat hier niet om slechts een paar euro. Maar ik wacht reactie van Simyo voor hopelijk een goede oplossing voor deze bizarre situatie af.

• auteur
  • Beginner
  • 5 reacties
  • 20 januari 2025

Intussen prettig contact gehad met Simyo die een goede oplossing boden waarmee ik de hoge kosten niet hoef te betalen en mij nog op een extra wezen waar ik als klant van KPN gebruik van kan maken. Heel fijn! En het dataplafond is meteen ingesteld. 

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1736 reacties
  • antwoord
  • 20 januari 2025

Hoi ​@Stefk,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je bent geschrokken van deze hoge kosten. Het klopt inderdaad dat wij altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Als je aan het rijden bent kan ik mij voorstellen dat je deze hebt gemist. 

Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt. Heb je ook gecontroleerd of de Wi-Fi-assistentie aanstaat? Deze optie zorgt ervoor dat je toestel automatisch overschakelt naar het mobiele netwerk als de Wi-Fi-verbinding te zwak is. Heb je ook gecontroleerd of iCloud Drive is ingeschakeld? Als deze functie aanstaat kan je toestel automatisch back-ups maken via 4G/5G wat veel MB’s kan verbruiken.

Het is goed om te lezen dat je het dataplafond hebt ingeschakeld. Zo voorkom je dat dit weer zou kunnen gebeuren. En natuurlijk is het fijn om te horen dat onze klantenservice je heeft kunnen helpen. Ik ga ervanuit dat je hiermee bent geholpen, mocht dit niet het geval zijn hoor ik dat graag! 

Groetjes,
Seren

Reageer