Skip to main content

.

Beantwoord

Kosten voor dataverbruik ondanks dataplafond?

  • 25 augustus 2024
  • 6 reacties
  • 57 Bekeken

  • Beginner
  • 2 reacties

Enkele maanden geleden heb ik zodra het mogelijk was een data plafond ingesteld op het telefoonnummer van mijn zoon. Tot mijn grote verbazing zie ik dat er toch kosten zijn gemaakt (binnen Nederland) en dat hier flinke kosten tegenover staan. 
Volgens mij zou het dan ook niet mogelijk moeten zijn om ook maak een euro aan extra kosten te maken wanneer dit is ingeschakeld of mis ik hier iets?

Beste antwoord door Seren

Hoi @Eyd,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt. Ik heb meteen even meegekeken op jouw aansluiting en ik zie inderdaad dat je dataplafond aanstaat. Waarschijnlijk is er dus iets op de achtergrond verkeerd gegaan waardoor je deze kosten hebt kunnen maken.

Ik zie ook dat je contact hebt opgenomen met onze klantenservice en dat zij dit intern hebben doorgezet naar de technische afdeling. Zij zullen dit verder onderzoeken en oppakken. Hoogstwaarschijnlijk zullen de kosten die je hebt gemaakt worden vergoed, aangezien deze onterecht blijken te zijn. Ik wil je vragen om de terugkoppeling van de technische afdeling even af te wachten. Meestal word je binnen 5 werkdagen per e-mail geïnformeerd over de vergoeding. Mijn excuses voor dit ongemak!

Thanks @JanD en @wimj12 voor jullie hulp!


Groetjes,
Seren

Bekijk originele reactie
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

6 reacties

JanD
  • Consultant
  • 806 reacties
  • 25 augustus 2024

Je hebt gedeeltelijk gelijk @Eyd 

Als je in de loop van een maand het dataplafond activeert gaat dat met  de 1e van de eerstkomende maand in.

Alles wat je in de lopende maand nog aan internetkosten maakt, wordt dus gewoon in rekening gebracht.

Op je nieuwste factuur zie je altijd dat de abo-kosten vooraf in rekening gebracht worden en de variabele bel- en internetkosten achteraf.

 


  • auteur
  • Beginner
  • 2 reacties
  • 25 augustus 2024

@JanD het data plafond staat al zeker 2 maanden aan, de verbruikskosten zijn van de huidige periode…


Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • 1470 reacties
  • 25 augustus 2024

Wat is de omschrijving op de factuur voor deze kosten?


  • auteur
  • Beginner
  • 2 reacties
  • 25 augustus 2024

@wimj12 daar staat netjes “Internet op je mobiel binnen Nederland” bij verbruikskosten


Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • 1470 reacties
  • 25 augustus 2024

Dus geen cruise schip of zo waar je toevallig langsliep.

Mijn inspiratie is even uitgeput,

Morgen of zo zal er een moderator komen die wat dieper in de systemen kan kijken.


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1744 reacties
  • antwoord
  • 26 augustus 2024

Hoi @Eyd,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt. Ik heb meteen even meegekeken op jouw aansluiting en ik zie inderdaad dat je dataplafond aanstaat. Waarschijnlijk is er dus iets op de achtergrond verkeerd gegaan waardoor je deze kosten hebt kunnen maken.

Ik zie ook dat je contact hebt opgenomen met onze klantenservice en dat zij dit intern hebben doorgezet naar de technische afdeling. Zij zullen dit verder onderzoeken en oppakken. Hoogstwaarschijnlijk zullen de kosten die je hebt gemaakt worden vergoed, aangezien deze onterecht blijken te zijn. Ik wil je vragen om de terugkoppeling van de technische afdeling even af te wachten. Meestal word je binnen 5 werkdagen per e-mail geïnformeerd over de vergoeding. Mijn excuses voor dit ongemak!

Thanks @JanD en @wimj12 voor jullie hulp!


Groetjes,
Seren