Skip to main content
antwoord

Kosten buiten bundel, wat nu?

  • May 21, 2025
  • 2 reacties
  • 37 Bekeken

Tot mijn schrik net een rekening van ruim 100 euro gekregen van internet kosten buiten mijn bundel. 

De smsjes dat ik bijna aan mijn max zat zijn er blijkbaar doorheen geglipt en heb ik niet gelezen.

Ik zit normaal nooit buiten mijn bundel.

Tot mijn verrassing heb ik op 1 mei een bericht ontvangen dan in 3000mb gratis krijg in een gewenste maand ivm vaste klant.

Kunnen jullie mij hier niet in tegemoet komen want deze extra mbs ga ik verder natuurlijk nooit gebruiken. 

Tevens vind ik het vreemd dat mijn moeder qua bundels bizar lagere prijzen betaald voor hetzelfde aantal mbs dan ik doe. Wij zijn beide ook gewoon kpn klant. 

Hoe kan dit?


Admin: titel aangepast voor betere vindbaarheid.

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@Caatje009,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er hoge kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. . 

Wij hebben sinds kort de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Bedankt voor je hulp en tips! ​@JanD 🙂

Groetjes,
Roeqajja

2 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • May 21, 2025

Beste ​@Caatje009 ik zou die extra MB's dan maar snel activeren dan heb je er deze maand nog wat aan.

Die buitenbundelkosten kun je helaas niet verrekenen met de gratis extra data.

Zet ook het dataplafond aan voor €0,50 per maand zodat het je niet nog een keer overkomt en g aat dan per de 1e van de komende maand in.

Als je een Android toestel hebt kun je daarin ook een waarschuwing en blokkade activeren.

 

 


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • antwoord
  • May 22, 2025

Hi ​@Caatje009,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er hoge kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. . 

Wij hebben sinds kort de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Bedankt voor je hulp en tips! ​@JanD 🙂

Groetjes,
Roeqajja