.

Beantwoord

kosten buiten bundel, wat nu?

  • 7 September 2023
  • 3 reacties
  • 69 Bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Ten eerste wil ik aangeven dat de formurvoorwaarden waarvoor ik akkoord moest geven niet zichtbaar zijn. De hyperlink verwijst naar een niet bestaande pagina. Ik heb daarom voorwaarden geaccepteerd die niet bekend zijn gemaakt. 

Ten tweede is jullie kalantenservice niet bereikbaar en wordt er niet gereageerd op de whatsappchat. Ik hoop via dit forum in contact te komen.

Ik richt mij tot u nieuwe klant van Simyo met betrekking tot een recente afrekening die ik heb ontvangen voor het telefoonabonnement van mijn kinderen. Graag wil ik mijn ongenoegen en bezorgdheid uiten over de buitensporig hoge kosten die in rekening zijn gebracht voor het gebruik buiten de bundel.

In de ontvangen afrekening van juli wordt een bedrag van € 54,20 in rekening gebracht voor het gebruik buiten de bundel. Ter vergelijking: binnen onze abonnementsbundel betalen we slechts € 0,00025 per eenheid en buiten de bundel wordt een tarief van € 0,15 gehanteerd. Deze tarieven vertegenwoordigen een verschil van maar liefst 600%, wat in mijn ogen niet in verhouding staat en buitenproportioneel lijkt voor particuliere klanten.

Ik ben een nieuwe klant van Simyo en ben tevreden geweest met de diensten die u biedt. Echter, deze recente afrekening heeft mij doen twijfelen aan de eerlijkheid en transparantie van het facturatieproces. Als klant verwacht ik duidelijkheid en redelijkheid bij het bepalen van kosten, vooral wanneer deze kosten zo sterk afwijken van wat binnen de bundel wordt berekend.

Graag verzoek ik u dan ook vriendelijk om deze kwestie te onderzoeken en mij te voorzien van een gedetailleerde uitleg over hoe de kosten voor het gebruik buiten de bundel tot stand zijn gekomen. Daarnaast zou ik willen vragen om een heroverweging van de in rekening gebrachte kosten, gezien de onredelijkheid van het huidige bedrag.

Ik ben van mening dat een eerlijke en redelijke afhandeling van deze kwestie de goede klantrelatie tussen mij en Simyo in stand zal houden. Ik kijk ernaar uit om uw reactie tegemoet te zien.

Met vriendelijke groet,

Meerdink

icon

Beste antwoord door Roeqajja 8 September 2023, 11:52

Bekijk originele reactie

3 reacties

Is dit serieus uw reactie. Natuurlijk ben ik akkoord gegaan met de voorwaarden, maar we hebben te maken met redelijkheid en billijkheid in Nederland. Er zijn maanden dat wij 6000 tot 10000mb overhouden en als we dan één maand 403 mb over ons limiet gaan wordt er een tarief van 600% in rekening gebracht. 

Ik wil u vragen nogmaals deze afrekening te heroverwegen en ons een fatsoenlijk voorstel te geven. 

Hallo @Meerdink je kunt met Simyo contact opnemen voor een betalingsregeling, indien nodig.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Meerdink,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Wij kunnen vanwege de privacywetgeving niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt, maar dit kun je soms wel in de telefoon zelf terugvinden. Op onze website hebben wij een blog met handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen! Als je een Android telefoon hebt, wil ik de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in de telefoon om dit in de toekomst te voorkomen. 

Wij kunnen het ons voorstellen dat deze kosten niet bewust gemaakt zijn. Ik wil je daarom graag helpen en met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken. :)

Heel erg bedankt voor jullie hulp! @abj en @JanD 

Groetjes,
Roeqajja

Reageer