.

Beantwoord

Kosten buiten bundel, wat nu?

  • 24 August 2023
  • 2 reacties
  • 261 Bekeken

Vandaag 24/08 om 17.03 kreeg ik de melding via sms dat mijn bundel op was.

Vervolgens kreeg ik 19 minuten later de melding dat mijn sim kaart vanwege hoge kosten geblokkeerd was. 

Toen ik inlogde stond er dat mijn nieuwe kosten deze maand 218.84 zijn, en dat ik 100 euro moet betalen om mijn sim kaart te laten deblokkeren.

Ik snap niet wat er aan de hand is, en waarom ik binnen 19 minuten meer dan 200 euro heb verbruikt. 

In mijn account staat bovenaan dat de extra kosten 105.48 zijn ipv 218.84.

Ik schrik heel erg van al die bedragen. Wat is hier aan de hand? Waarom heb ik niet eerder een melding gehad?

Graag hoor ik zsm van u want ik voel me erg vervelend over deze onduidelijkheid.

icon

Beste antwoord door Roeqajja 25 August 2023, 14:59

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hallo @Sanne van Gool als het goed is heb je een een SMS gehad bij 80% en bij 100% verbruik.

Om te voorkomen dat je een volgende keer weer in de prijzen valt kun je bij een Android toestel een waarschuwing en blokkade instellen tegen het einde van je databundel en daarna overgaan op wifi of een databundel bijkopen.

Bij een I[phone kun je een verbruiksteller iedere 1e van de maand op nul zetten en handmatig je verbruik bijhouden.

Op app-niveau kun je zien welke apps veel data verbruikt hebben.

Als je het bij te betalen bedrag niet in 1 keer kan betalen kun je Simyo bellen voor een betalingsregeling.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Sanne van Gool,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Op onze website hebben wij een blog met handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen! Als je een Android telefoon hebt, wil ik de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in je telefoon om dit in de toekomst te voorkomen.

Wij kunnen het ons voorstellen dat deze kosten niet bewust gemaakt zijn. Ik wil je daarom graag helpen en met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken.

Bedankt voor je hulp! @JanD 


Groetjes,
Roeqajja

Reageer