Skip to main content
antwoord

Kosten buiten bundel extreem, wat nu?

  • May 29, 2025
  • 2 reacties
  • 40 Bekeken

Hallo, ik krijg net een bericht dat ik buiten mijn internet bundel ben gegaan. Ik weet dat ik hiervoor moet betalen maar krijg nu een rekening van 335 euro!!!!! Echt ongelofelijk! Op jullie site staat dat je wordt geblokkeerd bij 100 euro, nou niet dus. Ben al jaren klant en nu dit! Als ik terug kijk zijn al die kosten in 20 minuten tijd gemaakt. Dit kan toch niet? 
Ik heb net een nieuwe telefoon bij jullie besteld en blijkbaar tijdens het installeren is dit gebeurd door installeren van een update. Heb daardoor de sms ook niet kunnen lezen. Schrik echt van dit hoge bedrag en hoop dan ook dat jullie mij eenmalig tegemoet kunnen komen.

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@Loes29,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er hoge kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Fijn om te horen dat het inmiddels is opgelost! Ik zal dit topic om deze reden sluiten. :)

Groetjes,
Roeqajja

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

2 reacties

  • auteur
  • Beginner
  • May 30, 2025

Het is inmiddels opgelost door de klantenservice, bedankt!


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • antwoord
  • May 30, 2025

Hi ​@Loes29,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er hoge kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Fijn om te horen dat het inmiddels is opgelost! Ik zal dit topic om deze reden sluiten. :)

Groetjes,
Roeqajja